Alitalia MilleMiglia

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door TravelTheWorld195, 27 jun 2015.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Velen van ons hebben ondertussen een status match gedaan naar het MilleMiglia FFP van Alitalia. Aangezien hier nog geen topic voor was, maar even eentje aangemaakt.

    Ik zal gelijk aftrappen met een vraag, mocht iemand zich al hebben verdiept in dit FFP: MilleMiglia heeft ook een zogeheten MilleMiglia Young programma, wat een aanvulling is op het 'reguliere' programma. Leden van tussen de 14 en 25 jaar kunnen hier lid van worden en ontvangen extra perks, zoals extra award miles op AZ-vluchten (verschillend per boekingsklasse) en een refund van 20% op alle geboekte award tickets. Daarnaast ontvang je 2000 miles na aanmelding en nog eens een extra 2000 miles wanneer je binnen drie maanden na aanmelding een vlucht met AZ maakt.

    Zo geeft de tabel van MM Young aan, dat je als member 450% (!!, http://www.alitalia.com/it_en/millemiglia/programma/index.html#millemiglia_young) miles verdient op alle vluchten van >1000 miles in C.
    Weet iemand of je hier ook recht op de bonus miles, afhankelijk van je tier binnen MilleMiglia? Ik heb deze vraag ook gesteld aan Alitalia via social media, tot nu toe nog geen antwoord.
     
  2. Maan

    Maan Guest

    is beschikbaar voor alle MilleMiglia-leden tussen 14 en 25 jaar die ten tijde van de aanmelding woonachtig zijn in Italië, Vaticaanstad of San Marino. Als bewijs van woonplaats wordt het laatste
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Waar heb je dat gevonden? Als ik de regulations doorlees, kom ik dat niet tegen!
     
  4. Maan

    Maan Guest

    In de regulations :) Misschien moet je taal van engels naar nederlands zetten.
    De site is wel een beetje kapot, er staat half een menu voor.
     
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Aha, ik zie het al. Ik las de engelstalige regulations, daar staat het niet in.

    ''Als bewijs van woonplaats wordt het laatste correspondentieadres gebruikt dat door het lid in het MilleMiglia-profiel is opgegeven'' - veranderen van correspondentieadres in je profiel zou voldoende moeten zijn?
     
  6. Maan

    Maan Guest

    Te riskant om te gaan sjoemelen met een account, als ze er achter komen kunnen ze je account gewoon sluiten. Bye miles
     
  7. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij loopt de Millemiglia editie eind dit jaar af. Ben benieuwd wat er dan gaat veranderen per 2016 en of je weer al je award miles moet besteden voor juli 2016.
     
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het is nu de 2013-2015 editie inderdaad. Moest je na de vorige editie al je miles besteed hebben voor juli 2013? Doorgaans vervallen je miles binnen MM nooit, wanneer je minimaal 1 geregistreerde activiteit hebt in 24 maanden..
     
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Toen het 2012 programma eindigde moest je al je miles besteden voor juli 2013 of ze waren weg. Daarvoor had Alitalia een promotie om je miles terug te verdienen d.m.v. het vliegen van één segment of zoiets.
     
  10. Maan

    Maan Guest

    Ik probeer mijn Alitalia nummer aan boekingen toe te voegen maar de systems geven een error. Lekker dan XD
     
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Boeken en achteraf toevoegen dan maar..
     
  12. Maan

    Maan Guest

    Dat achteraf toevoegen bedoelde ik ook :p Daar geeft ie een error.
     
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Aha, dat is vreemd. Klantenservice maar even om raad vragen dan, al weet ik niet of je zoveel hebt aan de IT-afdeling van onze Italiaanse vrienden;)
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Probeer het op de website van Saudia.
     
  15. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik was nog eens de perks van Fresia Alata (Plus) club aan het doorspitten, en toen kwam ik dit tegen, over hoeveel bonus miles er kunnen worden gespaard:

    ''The Exclusive Bonus is awarded for all flights taken in the booking classes that qualify for miles (with the exception of special offers) and is calculated on the miles awarded for each flight in Economy class (the maximum number of miles to which the Exclusive Bonus applies corresponds to the amount awarded for booking classes K, V and T of the miles earning table). The miles earned with the Exclusive Bonus are not qualifying miles for access to the Alitalia Exclusive Clubs. The Exclusive Bonus applies only following the acknowledgment of the status of Freccia Alata (Plus) Club member in Alitalia's systems.''

    Mocht je dus een vlucht nemen die meer dan 100% miles oplevert, dan zal het aantal bonus miles waar je recht op hebt worden berekend aan de hand van een full-fare Y class ticket. Dat valt vies tegen, als je bedenkt dat een intercontinentaal C class ticket 300% oplevert bij MilleMiglia.
     
  16. Maan

    Maan Guest

    Bij Saudia kan je helemaal niets wijzigen volgens mij o.o.
    BWempe, wat bedoel je precies? Ik begrijp het niet helemaal :p
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dat is bij FB ook zo. Had mijzelf iets te rijk gerekend na mijn Y+ vluchten. Is snel een paar duizend Miles minder.
     
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Je krijgt toch de bonus miles bij FB over het aantal verdiende base miles? Al is je ticket in een 125% fare bucket, dan krijg je over die 125% je bonus miles. Bij Alitalia zou je in dit geval maar bonus miles krijgen over 100% van de gevlogen miles, in plaats van 125%.

    Of heb ik de regulations nu verkeerd geintrepeteerd?
     
  19. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nope. Bij FB krijg je bones Miles op max 100% van de base miles.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  20. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368

Deel Deze Pagina