Airline Status Delen

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Carl, 19 okt 2018.

  1. Carl

    Carl Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ben benieuwd bij welke programma's je een status kan delen met bijvoorbeeld je partner. Zelf ben ik Flying Blue Gold, waarbij het voorgekomen is dat ik mijn partner niet door fast track security kan krijgen. Na checken met KLM, bevestigen zij inderdaad dat de status alleen voor de kaarthouder geldt en je dus officieel niet je partner zou mogen meenemen door security of priority boarding. Niet heel handig als je samen reist.

    Met AMEX Flying Blue Platinum samen met Flying Blue Platinum status, kan je status delen met een ander (dat is mooi want gelukkig ben ik bijna platinum). Was echter benieuwd of er andere airlines zijn die een vergelijkbare regeling hebben. Wellicht handig om in dit topic te verzamelen (excuses als het echter al ergens staat)!

    Kwam bij SAS Eurobonus de volgende opties tegen (hierbij heb je geen additionele credit card nodig):
    -Gold members kunnen silver status met iemand delen
    -Diamond members kunnen gold status met iemand delen
     
  2. Daandeluxe

    Daandeluxe Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb Emirates platinum en heb mijn partner gold status gegeven
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Delta Air Lines
    Diamond Medallion
    -kan max 3x Gold Medallion (SkyTeam Elite Plus) en 1x Silver Medallion (SkyTeam Elite) giften
    Platinum Medallion
    - kan 1x Silver Medallion ((SkyTeam Elite) giften

    Giften is vaak naar mijn mening niet nodig zolang je samen reist;
    "Priority boarding and priority baggage. Travel companions booked in the same PNR receive the same benefits"

    Zoiezo kunnen die ook andere pax gratis in een preferred seat of Comfort+ stoppen, in dat geval hebben ze ook SP op hun BP, eigenlijk staat er (wanneer ze samen reizen met een Diamond) bij de andere pax altijd al 'PREM' op de BP. Mogen dus nog boarden voor SP.

    Tesamen met waived baggage fees (geldig voor max 8 travel companions op dezelfde PNR voor een totaal van 9 pax) en complimentary upgrades die clearen tijdens de Diamond of Platinum window ook al zijn ze bijvoorbeeld silver.

    Alaska Airlines
    MVP Gold 75K members kunnen MVP status geven aan een vriend of een familie lid.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2018
    lloydje33 en JustinCase vinden dit leuk.
  4. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Afgelopen augustus met AF naar Johannesburg gevlogen. Ik had de tickets geboekt (ben FB gold) en op de tickets stond beide gold, ook van mijn man. Waarom weet ik nog altijd niet, maar hij kon probleemloos priorety security door ermee.
     
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Toevallig award ticket?
     
  6. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Nee, gewoon ticket. Alleen bij de lounge werd hij tegengehouden, maar kon gewoon als mijn gast binnen.
     
  7. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    AF ticket op Delta stock?
    Bij Delta krijgen mijn collega's ook altijd SkyPriority als ik met ze terugreis vanuit de US.
     
  8. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Bij Garuda mag je als Platinum reis genoten meenemen door fast track en naar lounge. Leverde me op Schiphol nog hele discussie op bij security. Nou vond ik toch al dat ze daar een flut attitude hebben...
     

Deel Deze Pagina