Airfrance 777-300 WBC

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door redeye, 30 mrt 2023.

  1. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb interesse in een rewardticket, maar ik zie dat Air France de vlucht uitvoert (CDG-LAX) met de 777-300. (AF0066)
    Hoe ziet deze businessclass eruit? (Zijn er full flat stoelen?) Ik vind online dat er in 2023 een BC upgrade wordt uitgerold in de 777-300ER. Is dit hetzelfde toestel?

    Is deze WBC in de 777-300 het waard? Of toch op zoek naar een andere vlucht?
     
  2. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Air France heeft verschillende types 777-300, incl. een "Caribean" met een hele kleine business class in een 2-3-2 opstelling. Die wordt zeker niet gebruikt op een route zoals LA.
    Op seatguru (die niet alle uitgaves heeft) voor een toevallige dag volgende maand, zie ik een premium heavy 77W type 1 four class. Een enkele rij First Class en een grote business class met reverse herringbone.
    SeatGuru Seat Map Air France

    Als je zeker wilt zijn voor de dagen, waar je wilt vliegen, kun je een phantoom booking doen. Je loopt het hele bookingproces door, maar stopt op de betalingspagina, maar je komt dan wel voorbij de pagina om stoelen te kunnen kiezen en kan dus de kabine zien.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2023
    redeye vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    redeye vindt dit leuk.
  4. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Je zou maar duizenden euros betaald hebben en op een middenstoel terecht komen...
    Dezelfde opstelling wordt trouwens ook gebruikt voor vluchten naar o.a. Seoul.
     
    redeye vindt dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ondergetekende is getroffen door een aircraft swap bij AF naar Dubai volgende maand. Van 1-2-1 naar de NEV4 met 2-3-2…
    Dus zelfs routes met La Premiere zijn niet per se ‘veilig’.
     
    lloydje33, ErwinLansing en redeye vinden dit leuk.
  6. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.
    Als ik een phantoomboeking doe, zie ik dat de opstelling 1-2-1 is. Aan de ene kant stelt mij dit gerust, maar aan de andere kant kunnen ze inderdaad het vliegtuig wisselen. Gebeurt dit vaak? Maw zouden jullie het boeken? Anders lijkt het me dat je nooit kunt boeken, omdat je het nooit op voorhand zeker weet.
    Kun je er iets tegen doen als ze toch het toestel veranderen en je in een 2-3-2 terecht komt? Andere vlucht/compensatie?
     
  7. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    En is de AF 777-300 dan standaard de ER? Of zijn er ook 777-300 types zonder de letters ER erachter?
    Weet iemand of toevallig het vliegtuig op de route CDG-LAX verbouwd wordt in 2023 naar de nieuwe WBC? Of valt deze route daar niet onder?
     
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    AF is op het moment ook bezig met het ombouwen van de 77W's dus de kans dat je in een 2-3-2 NEV4 opstelling terecht komt wordt steeds kleiner en de kans dat die config naar LAX wordt ingezet is denk ik nagenoeg nihil.

    Bij Air France heet het overigens geen WBC, dat is alleen bij KL ;)
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2023
    redeye vindt dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    2-4-2 in Business, jij maakt 'm helemaal mooi :p
     
    redeye en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Waar zie jij 2-4-2 staan? :rolleyes::D
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vanaf eind mei is naar Seoul de nieuwe J zichtbaar bij proefboekingen. Ik vlieg in juli, dus hou het scherp in de gaten :p
     
    DuckDuck vindt dit leuk.
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik had vorig jaar naar YUL een swap van A350 naar 777-300 Leisure, maar die had wel een nieuwe J gelukkig. Knus in zo’n kleine cabine.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  13. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor al jullie reacties. Fijn om al deze expertise te kunnen raadplegen.
     
  14. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Laatst nog in de oude BC van AF gevlogen naar Havana. Ik moet zeggen dat het niet tegenviel. De stoel is zeker wat ouder en het scherm niet echt modern, comfort is gewoon goed. De stoel is wat zachter dan in de nieuwste cabines.
     
    redeye vindt dit leuk.
  15. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    De "echt" oude BC bij AF zijn angle lie flats. Ze zijn breed maar dat is dan ook het enige positieve aan die stoelen. Tenminste, vergeleken met hun andere BC producten. Het is uiteraard altijd beter dan Economy
     

Deel Deze Pagina