AirBNB in Shanghai. Registratie bij politie? (PSB)

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door ErikBenjamin, 9 apr 2018.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Hi,

    Ik ben op zoek naar een Airbnb voor mijn verblijf in Shanghai. We willen 4 nachten verblijven in Shanghai, om vervolgens door te vliegen naar HKG. Dit zou op het 144-uur visum moeten kunnen. Nu ben ik echter aan het rondkijken voor een slaapplek daar en ik kom ineens verhalen tegen over een verplichte registratie binnen 24-uur bij de locale politie (PSB).

    All foreigners are required to register your lodging within 24 or 48 hours upon arrival to the country.

    Is iemand hier bekend mee? Moet het wel gebeuren voor deze 4/5 dagen in Shanghai? Is dit iets wat we zelf eenvoudig kunnen doen (zo klinkt het niet) of moet de Airbnb-eigenaar verplicht? We hebben later in de trip nog een 24-uurs stip in CTU dus om problemen daar te voorkomen, lijkt het mij handig om dit ff goed te doen. Een hotel heeft dit probleem overigens niet (die doen de registratie automatisch voor je) maar we verblijven liever in een app/airbnb.

    Bron: https://community.withairbnb.com/t5/Hosting/registration-china/td-p/275034
    Bron: https://www.airbnb.nl/help/article/...this-information--what-else-do-i-need-to-know
     
  2. mrsar

    mrsar Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Ja dit moet,heb het zelf nooit gedaan dus weet niet hoe makkelijk dit gaat maar de eigenaar van de airBnB zou je hierbij moeten kunnen helpen.
    Als je in een hotel verblijft doet het hotel dit voor je en merk je hier niets van (de reden dat ik altijd hotels uitkoos).
     
  3. Indodraakje

    Indodraakje Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ja, Dit moet inderdaad binnen 24 uur(/72 uur in de suburban gedeelte van Shanghai.) De "huur contract" is nodig (daarom dat je hulp nodig hebt van je Airbnb host) en zijn Chinese ID kaart. Het is redelijk eenvoudig als je alle papieren hebt. Voor 4/5 dagen kan je het "negeren" *disclaimer: op eigen risico* .

    Formulier dat je moet invullen is in (gebroken?) engels.

    Source: Zelf voor 3 maanden in shanghai gewoond in Qingpu district. (met de nodige problemen) in het midden weekje Bali gedaan en toen ik weer in shanghai was, had ik weer het "feestje" van registreren.
     
  4. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Thanks. Weet iemand ook wat de risico's zijn als je het niet doet? :)
     
  5. Indodraakje

    Indodraakje Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    boete voor je host/landlord, boete voor jou en notitie bij jou paspoort als je in de toekomst een chinese visum gaat aanvragen.
     

Deel Deze Pagina