AF Premium comfort AMS-BKK

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door flykoen, 25 dec 2016.

  1. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Fijne Kerst iedereen!

    Momenteel premium economy AMS-BKK via CDG met AF te boeken voor 960 euro.
    Voorheen was dit alleen mogelijk via Italië voor deze prijs. Mijn vraag, is dit echt een groot verschil tov economy?
    Ik las op internet dat ze nu ook geen services en bestek meer gebruiken maar alles plastic is.
    Wel lekker 14000 fb miles.

    Iemand een idee?
    Thanks!
     
  2. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Bestek weet ik niet, maar het zijn wel echt een ander soort stoelen. Alleen daarvoor al + de bak FB miles zou ik het doen als het niet te veel scheelt met een normaal Y ticket.
     
  3. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Het prijs verschil is +200 euro en de overstap in CDG nou maakt dat niet zo veel uit ivm het extra segment.
     
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat ik het persoonlijk zou doen voor een dergelijk lange vlucht, maar 200 euro is wel richting de max inderdaad.
     
  5. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    De twee grote voordelen van premium economy voor mij zijn minimaal 100% (level) miles, wat lekker aantikt op grote afstanden en de ruimte in de breedte. Heerlijk om de garantie te hebben niet schouder aan schouder te zitten met de persoon naast je!

    Voor de rest: volgens mij is de service ietsje beter als in economy, weet ik niet zeker want heb nooit longhaul "standaard" economy gevlogen bij AF.

    Grootste nadeel is dat de stoel vrij hard is, wat je op een gegeven moment wel begint te voelen.

    Voor de prijs waarvoor jij hem hebt gevonden zou ik ervoor gaan (als je toch al naar BKK zou gaan).

    Mocht je geen status hebben bij ST: premium economy geeft ook Skypriority en loungetoegang.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  6. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Tip: Ik vlieg met Aeroflot binnenkort via SVO naar BKK in hun comfort class in een 777-300 ER. Dat is zeer vergelijkbaar met AF Premium Economy (zelfde cabine maar met businessclass eten) maar nog goedkoper (ik betaalde 700 euro voor een retour) en tikt nog beter aan qua miles (24.000 miles voor de hele trip)
     
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Thijs1978 vindt dit leuk.
  8. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    En een ander voordeeltje: ik heb van dichtbij gezien dat Premium Economy-passagiers eerder een operationele upgrade naar business krijgen wanneer toestel vol is, dan gewone Economy passagiers. Weet niet of dit beleid is, maar heb het zelf meegemaakt.
     
  9. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Een hele goeie deal! Hoe lang is je layover op SVO?
     
  10. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    op de heenweg 2 uur en terugweg 2,5 uur. Acceptabel dus.
     
    Ties vindt dit leuk.
  11. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Je krijgt wel SkyPriority, maar geen lounge toegang op intercontinentale vluchten met Premium Economy. AF heeft dit op Twitter bevestigd dat lounge toegang niet het geval is.
     
  12. Gerbenroos

    Gerbenroos Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb deze vlucht gedaan en de stoel is idd vrij hard maar je hebt wel meer privacy plus sky priority plus een ander menu dan economy.

    Het is sowieso beter dan KLM comfort en KLM vliegt alleen met de oude meuk op Bangkok de oude 777 en de 747.
     
  13. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    KLM vliegt ook al met de nieuwe 777 naar en van BKK.
     
  14. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    @Thijs1978 , ik ga vlieg liever met KL/AF dan met Aeroflot. Zijn uberhaubt deze tickets nog te boeken?
    Ik ben zelf gold bij KL maar vroeg me af of je beter zelf het ticket in prem eco kunt boeken van te voren of gewoon een economy ticket en geupgrade worden of goedkoper een upgrade te nemen?
    Ik vraag me ook af of ik niet beter voor 506 euro met china airlines kan vliegen in de A350 en A330 via TPE.
    Moeilijk!!!
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Heb je de Miles of qualifying flights nodig, pas dan op met China airlines. Zit nog al eens 0% segmenten bij voor dat tarief
     
  16. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    @Daan3 bedankt, ik heb daar werkelijk niet over na gedacht!
     
  17. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Goed dat je dit bespreekbaar maakt.
    Het is nogal een senicure om een upgrade te bemachtigen. Je bedoelt om een Economy ticket te boeken en dan aan de hand van je miles naar een Premium Economy stoel te upgraden bij AF?
    Zie hier: https://insideflyer.nl/hoe-vind-ik-upgrade-award-beschikbaarheid-bij-klm/.
    Ook zijn het aantal benodigde miles per boekingsklasse nogal verschillend en Premium Economy is tricky.
    Geupgraded worden naar PE kan natuurlijk maar die kans is klein, net zo klein als je bij KLM van Y naar C wordt geupgraded.


    Ik vlieg in feb van YUL naar CDG op een B klasse economy ticket en kon upgraden voor slechts 7.500 miles en dat heb ik dan ook gedaan.

    Ik snap je punt wat Aeroflot betreft alleen wat onbekend is maakt onbemind he:) Ik denk dat als je welwillend ben om met China Airlines te vliegen, dat Aeroflot dan een beter alternatief is. Je vliegt voor een appel en een ei in een nieuwe 777-300ER in Premium Economy met business class eten en een hoop miles. What's not to like:)

    Voor mij is zowel AF Premium Economy als Aeroflot Comfort Class iets nieuws en zal je laten weten hoe het was en wat de verschillen zijn.
     
  18. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Met CI kan je vanaf de N-klasse miles sparen, in dat geval krijg je 50%.

    Voor mijn vlucht van volgend jaar maart/april AMS-TPE-SUB-TPE-AMS kwam ik uit op het volgende:

    L-klasse: € 516,19 (0% miles)
    N-klasse: € 611,19 (50% miles)
    T-klasse: € 1006,19 (80% miles)
    E-klasse: € 1146,19
    (E-klasse = PY-cabin met 100% miles en de short-haul segmenten worden automatisch in D-klasse geboekt = C-cabin met 115% miles)

    Pasted_Image_29_12_2016__14_02.png

    Ik heb uiteindelijk voor de E-klasse gekozen, vooral ook om hun PY-cabin eens te proberen en Business vliegen op de short-haul in een A330 is ook niet verkeerd.

    Enige nadeel van CI is dat ze relatief veel "technische stops" hebben op hun routes. Niet meer tussen AMS-TPE (voorheen een technical stop in BKK), maar wel op TPE-SUB-TPE waar ze een technical stop hebben op SIN. Scheelt toch een paar uur reizen weer, terwijl die A330 heus wel dat stukje van TPE-SUB direct kan vliegen... :-(
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2016
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik ben erg te spreken of AF E+, heb die als EF naar YYZ gevlogen deze zomer. Het is geen C maar 200 euro waard, beetje afhankelijk van het type kist.
     
    Ties vindt dit leuk.
  20. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    In welke AF toestellen zou je bijvoorbeeld wel en niet E+ aanraden? Is de keuze zo divers als WBC bij KLM?
     

Deel Deze Pagina