Aeromexico | AMS-CUN | 220e

Discussie in 'Economy Fares' gestart door bob84, 13 okt 2016.

  1. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb vanmiddag 2 tickets geboekt naar Cancun voor 220 p.p. Op ebookers.de.
    Ik heb de bevestiging en e-tickets ontvangen. Mijn vraag is of de ze fare nog gecanceld kan worden.

    Ik ben mijn FF nummer van FB vergeten in te vullen, als ik retro claim ontvang ik dan ook mijn elite-bonus?

    PS: ik had vluchten geselecteerd met een overstap van ongeveer 2 uur, echter de vluchten die zijn bevestigd hebben een overstap van 9 uur op de heen weg en 12 uur op de terugreis, beide in Mexico stad.
    Jammer, maar voor deze fare prima :)
    Is Mexico stad de moeite waard voor een aantal uur?

    Voor de geïnteresseerde fare is nog steeds te boeken. Boekingsklasse V
     
    Mart, FlyingFonz en Lionell vinden dit leuk.
  2. Mart

    Mart Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb het geprobeerd (AMS-HAV, 19/1-29/1), maar helaas lijkt die weg te zijn. Het was 289,62 EU r/t p.p..
     
  3. mich9

    mich9 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    de ticket regels van deze ticket geven allemaal aan dat het ticket t/m 12 oktober mocht worden verkocht. een zeer grote ota met zijn dochter ondernemingen heeft dit toch de 13de verkocht. Er zijn dus meerdere mechanismes gaan werken ( zeg maar korting over korting en dan vervalt brandstof toeslag ook nog eens) en de vraag is wat er nu gaat gebeuren. AM zal de OTA de werkelijke kosten vragen en de OTA zou dan misschien wel alles cancellen. Ik heb al vele error fares gebruikt in het verleden waaronder een aantal met een extreme "korting" tot 99%, in business, maar toch ging het door. het hangt allemaal af van onderlinge achterkamertjes besluiten. de trend is echter dat error fares eerder gecancelled worden sinds in de VS vorig jaar bepaald is dat de consument moet realiseren dat een ticket van bijv europa naar australie voor 100 euro niet echt kan ( dit naar aanleiding van een aantal zeer grote fout in de VS).

    ps. het was een netwerk brede fout deze keer: new york - panama voor 150 usd, lax - buenos aires voor 200 usd etc etc
     
    Roog, Mart en Ready2Board vinden dit leuk.
  4. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Een tijdje geleden heb ik dus tickets geboekt naar Cancun en deze zijn niet gecanceld.
    Op zich was dat goed nieuws, alleen de data waarop ik geboekt hebt kwam achteraf gezien niet zo goed uit.
    Zelf kan ik de tickets helaas niet cancellen met deze fare.

    Maar vandaag had ik een scheduled change in mijn mail, de terugvlucht (2e vlucht) is een uur vervroegd, dus kortere overstap.
    Ik dacht dat dit een reden was voor een annulering met refund.
    Ik heb zojuist gebeld met AM echter geven zij aan dat de wijziging minimaal 2 uur moet zijn.

    Mijn vraag is of dit juist is en wat precies de 'spel' regels zijn.
     
  5. mich9

    mich9 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    wat betreft je terugreis val je niet onder de EU regels aangezien Aeromexico geen EU carrier is.

    Je valt onder Aeromexico en mexicaanse regels dus (die ik niet ken).

    Verder ligt het er meestal aan (EU regels bijv) hoever weg je terugvlucht is, hoe dichterbij, hoe meer regels.
     
  6. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Moet je niet bij ebookers zijn i.p.v. bij AM? Je hebt het ticket namelijk bij ebookers gekocht.

    Door de schedule change lijkt het er alleen maar aantrekkelijker op te worden aangezien je overstaptijd minder lang is. Geen reden voor een refund dus in dit geval.

    Wat de precieze regels zijn wanneer het wel kan, durf ik je helaas niet te vertellen.
     
  7. ChristianR

    ChristianR Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi,

    was anyone flying sucessfully already with the fare above? Or will the flights be cancelled?

    Best Regards,
    Christian

    P.S.- Unfortunately I don't speak dutch :-(
     

Deel Deze Pagina