Zie http://ikvliegveel.com/aer-lingus-oneworld/ voor het artikel op de site. Zie ook http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...rden-gesteld-aan-overname-aer-lingus-door-iag Mijn vraag: waarom opent KLM nu niet zelf de route Amsterdam-Dublin? Aer Lingus heeft een codeshare met KLM voor het vervoeren van transferpassagiers maar waarom zien we niet gewoon mooie blauwe kisten in Dublin? Amsterdam-Cork is misschien minder interessant, maar ik baal ervan dat ik voor reisjes naar Dublin altijd moet uitwijken naar Aer Lingus of Ryanair (of noodgrepen moet plegen, zodat ik de Aer Lingus-vlucht als KLM-segment kan meetellen: dus reizen vanaf ZWE/BRU/ZYR etc., óf over Parijs moet vliegen).
Het antwoord is te vinden in meerdere aspecten van de business. Is er genoeg revenue en zijn er slots beschikbaar op de luchthavens. Zal een van de twee of beide niet zo zijn