Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Krijg ik net een mail om online in te checken. Staat bij de laatste pagina gewoon weer het oorspronkelijk bedrag te betalen terwijl ik bij boeken al deels met punten heb "betaald".
    Dan maar niet online inchecken, en hopen dat het fysiek wel goed gaat qua goed betalen.
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het ligt echt aan het hotel, in Azie gaat het echt beter waar men pro actief om zaken zoals late check out vraagt, terwijl in Europa dat wat lastiger is.
    Nu moet worden gezegd als je er echt vaker komt en ze herkennen je dan snappen ze ook wel dat ik er niet in trap dat alle kamers om 12.00 uur verlaten moeten zijn omdat ze dan allemaal tegelijk schoongemaakt kunnen worden voor de nieuwe gasten, want die komen natuurlijk ook niet allemaal om 14.00 uur.

    De laatste tijd valt het wel op dat ze de status benoemen, dat geeft mij altijd het vertrouwen dat het goed staat, en ik merk ook als ik om een late check out vraag, als dat niet direct bij de incheck geregeld kan worden maar de dag vooraf dat men eerst het kamernummer vraagt, de status ziet en dan pas het antwoord geeft, dan weet ik dus dat het antwoord wel degelijk afhangt van de 'loyaliteit'.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Klopt - in Azie gaat het veel beter. Zowel bij Hilton als IHG benoemen ze je altijd je status bij het inchecken, ook hier in Europa.
     
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Tot nu toe vrijwel altijd een kamer upgrade gekregen, waarbij de grote klapper in Egypte met een upgrade naar een kamer met club toegang. En sinds de verandering dat je maar één drink voucher zou mogen krijgen, altijd nog voor twee gekregen :D en in 9 van de 10 gevallen ook een welkomst snackje op de kamer in de vorm van bombons e.d.

    Al met al erg tevreden over de perks.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  5. Worldtraveller342

    Worldtraveller342 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Inderdaad, waardeloze klantenservice bij Accor.
    De 20 statusnachten zijn 15 dagen na aanmelding ALL plus voyageur op de account bijgeschreven. Zoals theflyingrobman al eerder vermelde wordt de 20 nachten bij je totale saldo bijgeschreven zonder een vermelding. En het is ook zo dat hier niks voor gedaan hoefde te worden. Dus die onzin over 2 accounts klopte helemaal niks van.
     
  6. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Is toch alleen maar in Frankrijk deze regel van maar 1 welkomsdrankje?
     
  7. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Als dat de regel is heb ik 'm nog niet kunnen ontdekken. Juist met gezin (en ik enige met "status") kreeg ik recent in Parijs niet alleen welkomstdrankjes voor het hele gezelschap, maar ook een tweede ronde. Heb alleen dit jaar al iets van 7 verschillende Accor hotels gezien in alle prijsklassen en juist die welkomstdrankjes gaan goed. Upgrades (in de duurdere hotels want de goedkopere hebben die natuurlijk niet) en welkomstgeschenkjes op de kamer <25% succes. EDIT: En in Straatsburg nog veel recenter ook drankjes voor het hele gezin.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2023
  8. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Bij Raffles/Fairmont Makati Manila was op de voucher van de welkomstdrankje gezet 2 pax terwijl ik er alleen verbleef. Toen ik een drankje bestelde zei de dame dat ik toch echt recht had op 2, dus wat ik nog meer wou.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  9. B_in_T

    B_in_T Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    18
    Heeft iemand anders hier ook last van? Ik probeer al een tijdje bij verschillende hotels van Accor een kamer te reserveren (in Canada, België, Dubai), maar bij geen enkele kan ik met punten betalen. Enkel met creditcard. Voorheen kon ik wel gewoon deels met punten en de rest per creditcard betalen. Ik had de Ibis kaart die recent is omgezet naar de nieuwe All Ibis lidmaatschap, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben dat ik nu geen punten kan inwisselen?
     
  10. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @FlyingDuck, ik meen dit een jaar of twee geleden hier op IF gelezen te hebben, heb flink gezocht maar kan dit nergens (meer) terugvinden ook in de voorwaarden van Accor niet :eek: dus ik denk dat ik het bij het verkeerde eind heb.

    In ander nieuws, voor de verandering geen welkomst drankje gehad maar een hele fles :cool:

    IMG_6035.jpeg
     
    ppt en B_in_T vinden dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Nee dat was ik! Maar inmiddels heb ik er geen last meer van, dus geen idee waar het aan lag.
     
  12. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het ook een tijd gehad in Frankrijk, maar ben afgelopen tijd niet meer in dit land geweest.

    Wat zit je toch in een heerlijk hotel, mijn favoriete in Venetië! Geniet ervan.
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  13. B_in_T

    B_in_T Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    18
    Een update, wellicht handig voor anderen die ook niet met punten kunnen betalen.

    Het bleef onmogelijk om punten te gebruiken dus ik dacht, laat ik via het callcenter reserveren, misschien lukt het dan wel. De medewerker kreeg het ook niet voor elkaar, en uiteindelijk kwam hij erachter waarom: mijn account was suspended. Hij kon niet zeggen waarom, daarvoor moest ik opnieuw bellen en de juiste afdeling selecteren van het menu. Eenmaal de juiste afdeling aan de lijn bleek dat er in april meermaals in korte tijd vanaf verschillende IP adressen geprobeerd werd in te loggen. Hierop had Accor mijn account op suspended gezet, maar zij informeren je niet wanneer dit gebeurt. Terwijl het account suspended status heeft kan je nog steeds punten verdienen (ik kan bevestigen dat dit zo is, want ik heb in de tussentijd gewoon punten ontvangen), maar uitgeven kon niet. Dus het valt niet meteen op dat je account niet goed werkt. Terwijl ik aan de telefoon was kreeg ik een email van de medewerker met wat dingen die ik moest doen (wachtwoord wijzigen ondanks dat ik dat onlangs al had gedaan, per email bevestigen dat ik mijn wachtwoord had gewijzigd, en een kopie van ID kaart/paspoort op hun platform uploaden). Nu is het afwachten tot ik een bevestiging krijg dat ik mijn account weer als normaal kan gebruiken en eindelijk weer eens punten kan inwisselen.

    Kort samengevat: kan je geen punten inwisselen, bel het service nummer en dan krijg je per email de instructies om je account weer vrij te geven.
     
    FlyRemco en budjepaul vinden dit leuk.
  14. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Kijk dit soort posts maakt IF zo fantastisch, alleen hier vind je mede liefhebbers die op basis van één foto kunnen opmaken om welk hotel het gaat :eek:
     
    Godenzoon14, FlyingDuck en Menno vinden dit leuk.
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Een vriend van mij had de Mercure Sloterdijk geboekt. Helaas kon hij door storm Poly niet komen. Op de dag van check-in gebeld met hotel, die zegt 'wij zijn van de receptie, niet van de reserveringen. Het beste is te mailen.' Zo gezegd, zo gedaan. Op advies van mij heeft hij gevraagd of hij op een andere datum gebruik kan maken van de kamer. Geen reactie na twee keer bellen. Vervolgens een reactie dat het non-refundable kamer is en dat ze niets kunnen doen. Daarop antwoordend dat hij hoopte op coulance vanwege de storm en zijn Gold status. Zelfs al hij een refundable kamer had, kon hotel niets voor hem doen. o_O

    Is hij echt zijn geld kwijt? Heeft hij nog mogelijkheden?
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Als hij een refundable kamer had gehad dan kon hij deze uiteraard zelf annuleren.

    Als je een non-refundable kamer hebt of buiten de termijn bent dat je gratis kan annuleren dan ben je overgeleverd aan de goodwill van een hotel.
    In mijn ervaring, als je direct na het boeken, ook bij een non-refundable kamer ziet, dat je een fout hebt gemaak wil men de data nog wel aanpassen.
    Maar omdat elk hotel een eigen onderneming is kunnen zij zelf, binnen de regels van de reservering, dus zelf beslissen of men wil meewerken of niet.

    Accor kan hoogstens bemiddelen, en heel hard gezegd, gold is geen platinum of diamond natuurlijk, dus is de vraag hoe 'waardevol' je als klant bent.

    Hier heb je overigens weer een reisverzekering voor, zeker als je een annuleringsverzekering hebt die dit soort zaken dekt.

    Persoonlijk boek ik altijd de goedkoopste non-refundable room. De reden hiervoor is dat een refundable kamer duurder is, je betaald dus een premium om te kunnen annuleren.
    Als je zoals mij gemiddeld 60-100 nachten in een hotel slaapt per jaar dan is het goedkoper om een keer niet op te dagen dan altijd die premium te bepalen.
    Hetzelfde geldt voor vliegtickets, en ja het kan een keer zijn dat plannen wizigen, en dan betaal je de hoofdprijs of in mijn geval kost het een boel miles, maar is dit goedkoper dan elke keer de premium te betalen van een refundable vliegticket.
     
    budjepaul en ErwinLansing vinden dit leuk.
  17. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Goedenavond. Weet iemand hier wat het telefoonnummer van de Accor Service Desk is? Heb een boeking gemaakt met punten voor een flexibel (annuleerbaar) tarief in Australië, moest deze annuleren maar heb de rewardpunten (6000) dus niet terug gekregen… zucht….
     
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Beetje zoeken op de accor site is +31 207210030 voor Nederland. Zelf goede ervaring mee.
     
  19. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Dankjewel. Ja, had ik gevonden maar gaf aan dat dit alleen voor reserveringen was, en geen “support center”. Ik ga bellen, dank!
     
  20. B_in_T

    B_in_T Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    18
    Ervaringen met Accor in Frankrijk.
    1: in Lille bij het vliegveld de Ibis style. Geen erkenning van gold niveau bij inchecken. Na het zelf benoemt te hebben kreeg ik 1 welkomst drankje. Kamergenoot was jarig en kreeg vanwege de verjaardag 1 drankje.
    2. Net ingecheckt bij Tribe Paris La Défense. Na aandringen mochten we vroeg inchecken (voor 11 uur). Kreeg pas een bon voor welkomst drankje nadat ik daar om vroeg, werd niet automatisch gegeven. Hier wel slechts 1 drankje, niks voor kamergenoot. Ook geen welkomst amenity op de kamer wat wel zou moeten volgens het Accor programma.
    Kamer van het Tribe hotel is trouwens wel goed. Zo, en nu van een weekend Parijs genieten.
     

Deel Deze Pagina