Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Sinds kort All Accor Gold, ga een korte reis met het gezin door Europa maken met alleen maar Accor hotels. Van ***** Sofitel tot een simpele Ibis stationshotel. Ben benieuwd. De Ladies hebben al eens geklaagd toen his Lordship op zijn kamer (Novotel) verblijd werd met een blikje suikervrije Fanta en een Snickers reep en zij niet :D Moet zeggen dat ik dat niet echt een feestje vond. Dan liever welkomstdrankjes voor het hele gezelschap. Of een upgrade naar een betere kamer. Maar ja dat zit er bij de goedkopere Accor hotels niet in...
     
    ppt en ErwinLansing vinden dit leuk.
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    All heeft een "aanbieding" voor Flying Blue members met een iets gunstiger omwissel koers. De normale koers waardeert een FB mile op een halve eurocent, dit is marginaal beter.
    "Normaal geldt dat 4000 Miles = 1000 Reward-punten. Tot 23 april geldt: 4000 Miles = 1300 Reward-punten"
     
  3. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    upload_2023-4-19_13-4-14.png Zoals @theflyingrobman al eerder schreef op pagina 76, kun je nu via Brazilië punten kopen bij Accor. Vandaag heb ik dat uitgeprobeerd met succes: upload_2023-4-19_12-47-30.png
    Hoeveel is de besparing voor een Nederlander? Je bespaart €240 euro en krijgt ook 12.000 statuspunten.

    Dit voordeel kun je bereiken via het ALL Signature-programma, dat alleen verkrijgbaar lijkt in Brazilië, maar ook toegankelijk is voor Nederlandse leden door gewoon op de aanmeldlink te klikken. Het programma is echter alleen gunstig als je minimaal 12 keer per jaar in een Accor hotel verblijft.

    Hoe werkt het vanuit Nederland?

    Je kan betalen met een Nederlandse credit card.




    Met ALL Signature Absolute koop je voor ongeveer €105 per maand €100 aan hoteltegoed (5000 rewardspunten). Dit betekent dat je op jaarbasis €1.260 betaalt voor €1.200 aan rewardspunten, wat op het eerste gezicht geen goede deal lijkt.

    Maar als je dit een jaar lang doet, krijg je 15.000 extra rewardpunten. Deze punten vertegenwoordigen een waarde van €300. Al met al krijg je dus €240 cadeau, omdat je wel 5*12=60 moet meerekenen die je kwijt bent omdat je vanwege wisselkosten wat teveel betaalt voor de punten.

    Bovendien ontvang je elke maand statuspunten, met een totaal van 12.000 punten per jaar. Je hebt 14.000 punten nodig om Platinum-status te behalen, dus na een paar nachten slapen heb je deze status al bereikt

    upload_2023-4-19_12-51-44.png
    Meer info vind je hier https://www-melhorescartoes-com-br....l=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

    Ik kreeg de 5000 punten direct bijgeschreven.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2023
    TimH, ppt en ErwinLansing vinden dit leuk.
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @FindingFlyer, ik was je al voor :p zie pagina 76.

    Leuke bijkomstigheid van dit programma, na 4-maanden lid te zijn krijg je de mogelijkheid (mits je dit hebt) je gold status te delen met een ander lid evenals (een deel) van je reward punten.
     
    ppt en ErwinLansing vinden dit leuk.
  5. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Ah mooi, tekst even aangepast en vooral accent gelegd op wat je moet doen als Nederlander.
     
    ppt en ErwinLansing vinden dit leuk.
  6. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Ik was nieuwsgierig naar het ALL PLUS Voyageur lidmaatschap. De tijdelijke korting van 20% op de jaarbijdrage heeft mij over de streep getrokken om het eens te proberen. Bijgaand mijn bevindingen;

    Dit is een voordeel maar met flink wat kleine lettertjes! Ik deed het vooral voor de 20% korting bij de Accor Luxury en Premium hotels, maar helaas kwam ik er al snel achter dat er flink wat hotels zijn uitgezonderd en dan dus niks aan deze kaart hebt.

    Voor mij persoonlijk was dit het experiment wel waard, heb de kaart met onderstaande inmiddels al wel dik "terugverdiend".

    Met Voyageur:
    Accor Voyageur.png

    Zonder:
    Accor.png
     
    ppt, TimH en ErwinLansing vinden dit leuk.
  7. Stellie

    Stellie Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Begrijp ik goed dat de kaart naast de korting ook ervoor zorgt dat je 20 nachten bijgeschreven krijgt? Is dit ongeacht de status die je op dat moment hebt?

    groetjes
     
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @Stellie, ik ben op dit moment Gold en heb de 20-nachten deze week (pas) bijgeschreven gekregen.
     
  9. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Pfff. Wat zijn ze traag bij Accor met het bijschrijven van punten. Een week geleden uitgecheckt bij Fairmont. Nog steeds geen punten op mijn account er bij. De punten die ik inwisselde waren er overigens wel na 1 uur direct afgeschreven, maar bijschrijven....
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ligt ook aan het hotel, soms de volgende dag en soms na een week, en dat is de tijd die het hotel ook heeft…
     
  11. Worldtraveller342

    Worldtraveller342 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben ook Gold en nadat ik een mailtje stuurde om te vragen hoe lang het duurt voordat de 20 nachten erbij geschreven worden, kreeg ik een antwoord van dat het niet bij de "account/lidmaatschap" van de Gold status wordt bijgeschreven. De Gold "account" en de Plus Voyageur "account" zouden apart zijn of iets dergelijks. Maar als je dan bij de helpdesk kijkt dan staat er dat de 2 "accounts" samengevoegd kunnen worden.

    @theflyingrobman Staan die 20 nachten dus nu bij je Gold account bijgeschreven? En had je hier iets voor moeten doen (aanvraag om de 2 accounts samen te voegen) of ging het automatisch?
     
  12. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @Worldtraveller342 ik heb hier geen contact over gehad met Accor.

    Dat gezegd hebbende, de 20-nachten zijn zonder begeleid schrijven aan het totaal toegevoegd (als in, bij “nachten” staat de +20 niet, enkel bij het totaal)
     
  13. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Naar aanleiding van mijn bericht van 17 april (hierboven), rondreis langs diverse Accor hotels van Sofitel tot Ibis als All Accor Gold member begin mei. Sofitel Strasbourg had welkomstgeschenkjes, maar toen ik voorzichtig informeerde naar de upgrade mogelijkheden (had Junior Suite geboekt en die was volkomen ruk) keek ze heel glazig. Als ze simpelweg gezegd had dat ze geen betere kamers beschikbaar hadden gehad was dat prima geweest. Bij alle hotels, ook de goedkoopste ("normale" Ibis) welkomstdrankjes voor het hele gezelschap, dat hebben ze goed geregeld. Behalve Sofitel nergens welkomstgeschenken op de kamer. Moet zeggen dat ze weinig doen voor de vaste klanten. Ibis Styles kamer met tweepersoonsbed en bedbank (ik was met vrouw en dochter) was beter dan Sofitel Strasbourg Junior Suite. Bizar.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2023
    ErwinLansing, lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Momenteel helaas storing bij Accor waardoor je niet in je account kunt (en app doet het bij mij in zijn geheel niet meer):

    Het spijt ons, ons verificatiesysteem ligt momenteel plat en het is mogelijk dat u geen toegang heeft tot uw account. Ons team werkt er hard aan om alles zo snel mogelijk weer operationeel te krijgen.
     
    LordH vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het ligt ook wel echt aan de hotels waar je verblijft of ze wat doen aan bijvoorbeeld welkomstgeschenken. En ook in die welkomstgeschenken zit best wel veel verschil, van een verlepte appel tot een complete roomservice. Wat mij wel opvalt, als je vroeg inchecked, dus voor 14.00 uur dan krijg je de dan beschikbare kamer en zit dit er vaak niet bij.

    Wel is de keuze aan welkomsdrankjes als platinum member ook niet overal hetzelfde en maken sommige hotels, ook novotel, zich ervan af met bier, wijn of softdrinks, terwijl in de goedkoopste ibis in Azie je ook Mojito's of andere cocktails kan kiezen.

    Als het kan krijg ik wel altijd de betere kamer, er zijn hotels in Warsaw waar ik echt vaak kom dat ik weet dat ik standaard de betere kamer krijg en niet eens meer de moeite neem om die te boeken, zeker in de duurdere hotels is er vaak een 'executive' verdieping en waardeer ik echt wel dat als je voor je 4 mensen weggestuurd ziet worden omdat het nog geen officiële check in tijd is en vervolgens dat ik dan wel een kamer kan krijgen. Maar goed daar betaal je uiteindelijk natuurlijk ook zelf weer voor door het aantal overnachtingen wat ik per jaar heb.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  16. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Ja vreemd genoeg heb ik ook cocktails aangeboden gekregen in een ibis styles - maar dat was in Kopenhagen. Tijdens deze trip (1 ibis 2 ibis styles) dus weer helemaal niet.
     
  17. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ook hier de ervaring dat het verschilt per hotel. Alles van geen upgrade, geen late-checkout en maar twee welkomstvouchers met familie van 3, tot upgrade naar een enorme suite met in-room hammam bij Sofitel in Casablanca. Maar dat geldt eigenlijk voor alle ketens.
     
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Het verschilt heel erg per keten. Ik heb goede ervaringen met Hilton en IHG, maar Radisson en Accor hotels zijn kennelijk minder goed geïnstrueerd.
     
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Zucht. Accor " klantenservice" afdeling.
    Mijn punten voor verblijf zijn, in tegenstelling tot vermeld op de website, niet binnen 7 dagen bjjgeschreven. Via de app melding gemaskt. Geen actie vanuit Accor. Dus na een paar dagen nog maar even gebeld met de "klantenservice".
    Mijn meldingen waren aangekomen bleek na check op emailadres. In de meldingen staan uiteraard de verblijfsduur en reserveringsnummers keurig vermeld.
    " We kunnen u helaas niet helpen want we hebben een kopie van de rekeningen nodig. Als u die nou even opvraagt bij het hotel en aan ons mailt kunnen wij het verder oppakken".
    WTF? De "klantenservice" heeft alle gegevens. Maar de klant moet allerlei zaken gaan regelen terwijl Accor zijn afspraken (punten bijgeschreven na maximaal 7 dagen) niet nakomt.
    Service? Laat me niet lachen. Prutsers zijn het.
     
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Bij Accor hebben ze hun eigen interpretatie van gastvrijheid en klantvriendelijkheid.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2023

Deel Deze Pagina