Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist Ibis Business gekocht voor twee jaar.

    ibis business geldig tot 31-03-2025

    GOLD status al zichtbaar in de app en geldig tot 31-12-2024.
     
    LordH en ppt vinden dit leuk.
  2. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb nog goud van de Ibis Business tot eind van het jaar, dus ga daar niet meer geld aan besteden. Wel jammer, maar dat worden dus meer nachten bij andere ketens, die mij blijkbaar liever op bezoek hebben.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Had 31-12-2025 verwacht.
     
  4. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Net toch ook nog maar even gedaan (business card was all (pun intended) een tijdje verlopen.

    Idem dito qua geldigheid.

    Daarna worden het, net als @ErwinLansing, meer nachten bij andere ketens, tenzij ik toevallig veel nachten boek de komende jaren vanwege werk.
     
    lloydje33 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb hetzelfde als @ErwinLansing. Ik maak mijn punten op om mijn Gold status te maximaliseren, focus dan nu op Hilton en waarschijnlijk match ik mijn Diamond met een andere hotelketen. De punten die ik via Miles+Points binnen krijg, besteed ik als er geen andere opties zijn of als er een goede aanbieding is.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2023
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Bij toeval tijdens het zoeken of Accor Business Plus kaart de moeite was, kwam ik de volgende klapper tegen: All Signature (via)

    tl;dr wordt snel Accor Platinum en krijg meer reward punten dan wat je betaald.

    Recentelijk heeft Accor "All Signature" gelanceerd in Brazilië. Het is een betaald lidmaatschap, waarbij de maandelijkse status & reward punten natuurlijk het meest interessant zijn.

    Door te kiezen voor het absolute-plan als jaarlijkse abonnement met kortingscode "ALLSIG15OFF" betaal je c.a. €1034,- (de wisselkoers van de Braziliaanse Real is nu erg gunstig) en krijg je maandelijks 5000 reward + 1000 status punten. Per 4-maanden komt daar een bonus van 5000 reward punten bovenop.

    Daar waar we nu alweer maart is, pak je dit jaar dus maximaal 10.000 status punten. Als je vervolgens op eigen kracht nog 4000 status punten voor 31/12 weet te sparen dan heb je Accor Platinum te pakken :cool:

    Leuke bijkomstigheid je krijgt meer reward punten uitgekeerd dan wat je betaald, snelle rekensom:
    In totaal ontvang je 75.000 punten in 12-maanden
    2.000 Reward-punten = € 40
    75.000 / 2000 = 37,5 * 40 = €1500,- waarde

    Doe er je voordeel mee :)

    accor-signature.png
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2023
    TimH, Joost82, noppie en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Nice find! Heb je het zelf al succesvol kunnen doen?
    Voor Platinum heb je 14k punten nodig, dus dan zou dat nog 4k bijsparen betekenen, toch?
     
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @FlyRemco, foutje aan mijn kant je hebt inderdaad 14.000 punten nodig, dus als je voor het einde van deze maand start met Accor Signature kom je inderdaad nog 4000 te kort.

    Ik heb mijzelf succesvol kunnen aanmelden en had binnen enkele minuten de status en reward punten in mijn dashboard staan.
     
    noppie en FlyRemco vinden dit leuk.
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Het is echt dieptriest hoe je als statusgast bij Accor zelf achter je voordelen aan moet zitten. Vragen naar je welkomstdrankje, upgrade, vroege check-in…
    Bij Hilton vrijwel nooit problemen mee. Die zijn veel pro-actiever, vooral met upgrades die in de app zichtbaar zijn. Bij Accor is het een raadsel.
    Overigens vind ik het welkomstpraatje ‘thank you for your loyalty as a XXXX member’ eigenlijk wel nuttig als bevestiging dat ze je correcte status doorhebben. Net ingecheckt in een Pullman en aan het einde van de check-in bemerkte ik op het formulier dat ik als Silver in het systeem stond ipv Gold. Dit aangegeven maar er ging bij het personeel geen lampje branden om dan een upgrade en welcome amenity in orde te maken. :rolleyes:
     
    noppie en Sokkenpop vinden dit leuk.
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Vorige week nog snel even de IBIS Business aangeschaft, net op tijd!

    Gebruik Accor vnl. voor vakanties en zet de upgrade in om van te voren een kamer met extra bed te regelen voor onze dochter.
    Scheelt veel geld meestal, vaak betaal je voor een extra bed € 50,- per nacht...
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2023
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist heb ik mij ook geabonneerd op het ALL Signature Absolute pakket. Ook hier waren de punten binnen enkele minuten bijgeschreven. De aangegeven code is helaas al verlopen (was geldig tot 17.03), maar nog steeds is het de moeite waard. Voor mijn werk verblijf ik de komende tijd veel in een Accor hotel, en daarmee komt voor mij ALL Diamond dit jaar in zicht. Ben benieuwd hoe de voordelen van die status maar ook die van Platinum zullen uitpakken.
    Ander voordeel met al die punten die nu binnenstromen is dat ik voor de komende vakanties nauwelijks nog hotelkosten heb :cool:
     
    Sandor vindt dit leuk.
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Mocht je de instant gold willen hebben die je voorheen bij de ibis business card kreeg? Nu heb je daar 2 producten voor nodig (je krijgt hiermee 30 nachten). Kosten worden dan €300 per jaar. Nu in de aanbieding.

    Voor mij een no go meer, helaas maar dan slapen we wel ergens anders.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  13. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik snap dat het zuur is dat de voordelen er af zijn gehaald met die card, maar als je geregeld slaapt bij Accor heb je zo'n pas toch helemaal niet nodig?
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het punt is denk ik dat geregeld slapen niet altijd voor iedereen haalbaar is.

    En hoewel het lijkt dat de status niet zoveel voorstelt is een mogelijkheid tot vroege check in of late check out wel handig.
    Vaak genoeg meegemaakt dat er rond 12.00 uur een hele groep nieuwe gasten moeten wachten op het incheckmoment van 14.00 of 15.00 uur, de medewerker wil beginnen met dat aan mij mede te delen, maar dan wel direct een kamer kan uitgeven. Hetzelfde geldt voor late check out, bijkopen kan vaak ook maar dat is vaak prijzig.
     
  15. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ben erg benieuwd of gold status nog ook maar iets oplevert. Verblijf binnenkort in een Fairmont, heb suite en een losse kamer geboekt. Kreeg vandaag een mail of ik een betaalde upgrade wil
    Na dot verblijf ben ik platinum bij accor. Als dat ook niks is stop ik helemaal en ga ik voortaan weer naar Marriot of IHG.
     
  16. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Ik kreeg een zelfde e-mail, maar dan voor mijn verblijf bij Mercure in Manchester. Ben zelf gold, dus natuurlijk geen gebruik van gemaakt :p bij aankomst netjes kosteloos een kamerupgrade en welkomst drankjes gekregen.
     
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Welk Fairmont? Ik heb met mijn Fairmont verblijven als platinum in ieder geval erg goede ervaringen. In Austin had ik de goedkoopste kamer geboekt, en met de suite night upgrades een Gold-Suite kunnen kiezen zonder meerprijs voor 2 dagen (had 2 suite nights) de 3e dag had ik geen suite night voor, dus zou ik in principe van een standard king naar een deluxe king moeten gaan (alleen hogere etage met mooier uitzicht). Maar zonder dat ik erom vroeg had de Gold lounge manager me ook voor de 3e nacht zonder meerprijs dezelfde Gold-Suite gegeven, een kamer die 800€ per nacht duurder is dan de standard king.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Zeker, al is het altijd maar de vraag of een late checkuit mogelijk is. Vaak genoeg 'nee' gekregen, of de mededeling dat ze dat pas rond een uur of 10 op de dag van vertrek kunnen melden aan de hand van de bezetting van de nacht die volgt. Dan kan je dus ook niet je plan erop baseren voor die dag.
     
  19. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Herkenbaar en vooral bij ALL ACCOR hotels.
    Alsof alle kamers exact op checkout tijd a la minute worden schoongemaakt…

    Persoonlijke ervaring is dat IHG hier beter mee omgaat.
     
  20. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Wij verblijven in Fairmont LA (Century City). Normaal zit ik in LA altijd in een suite in het Sofitel maar de laatste keer dat we daar verbleven viel erg tegen dus dit keer proberen we het Fairmont. Ik heb ook een reservering in hetzelfde hotel staan voor oktober, als het niet bevalt cancel ik die direct en boek ik weer het Sofitel.
     

Deel Deze Pagina