Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Werkt uiteindelijk hetzelfde – je punten zijn dan meer waard met een verdubbelaar of extra punten :). Vooraf i.p.v. achteraf.
    Telt een reward-nacht wel mee voor de statusnachten?
     
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ben al aantal jaar lid, en ook nog nooit gezien dat punten meer waard zijn. Dat betekent niet dat je niet meer waarde voor je punten kan krijgen. Namelijk, je kan elk tarief boeken op Accor met punten. Als je bijv. een 25% kortingsactie is, kun je deze gewoon met punten boeken.

    Ook is het slim je punten niet te gebruiken als er acties zijn waarbij je extra punten krijgt, want dan vervalt de actie. Kort gezegd, gebruik je punten voor extra waarde als je een cash kortingsactie is.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Jazeker!

    Overigens heb ik voor het eerst de Suite Night upgrades achter de rug, en het ging zoals wel vaker, fout bij het uitchecken. "Dan staat er nog een bedrag open van 1597 dollar meneer, wilt u dat ik de daarvoor bij ons bekende creditcard gebruik?"
    En dat terwijl de kamer 350€ per nacht was, dus keer 2, en die 1597 dollar de prijs zou zijn zonder de suite night upgrades.
    Ik voel me dan opgelaten om er achteraan te moeten, maar de Gold lounge manager van het hotel had beloofd het in orde te maken binnen 24 uur. Dat had ie inderdaad gedaan, maar had er toch een beetje een rottig gevoel bij. Gaat niet over een paar tientjes ofzo.
    Stel je checkt uit met online uitchecken en zit alweer in het vliegtuig terug als je de nota met zoiets ziet, dan is het alweer meer gedoe...
     
  4. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren ingecheckt bij Sofitel Beverly Hills. Als accor gold member ontvangen. 2 coupons voor gratis drankje. Op de kamer 2 flessen water, nootjes en een doosje macarons. Hoeksuite op bovenste verdieping. Normaal leuk maar nu is er een hittegolf in LA. Minstens 30 graden in de suite, en niet omlaag te krijgen met de brakke airco. De macarons waren gesmolten in het doosje waar ze in zaten, zo warm was de kamer. 500 euro per nacht, ik verwacht in ieder geval koelte voor dat geld. Na een uur of 4 was de temperatuur een paar graden gedaald en hadden we een zweterige plaknacht voor de boeg. Vandaag kwamen we terug in de kamer na wat shoppen en weer minstens 30 graden. Dat was de druppel. Meteen andere suite geeist. Na 1,5 uur wachten verhuist naar een andere suite, niet op een hoek. Nu maar eens kijken wat deze 2 dagen ergernis en zweten gaan betekenen qua compensatie bij het uittchecken. Als dit niet zeer ruimhartig gaat worden gecompenseerd is dit mijn laatste accor-verblijf.
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Hier een extreem goede ervaring bij Sofitel Cairo Nile El Gezirah in Egypte. Als gold member een upgrade gekregen naar een kamer met Club Millesime (de lounge van het hotel). Fantastisch hotel.

    De welkomst voucher voor het gratis drankje is hier overigens hilarisch qua formaat :D

    IMG_6359.jpeg
     
    lloydje33, ErwinLansing en FlyRemco vinden dit leuk.
  6. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen donderdag in Sofitel in Lissabon gezeten. Mooi hotel, maar toch een beetje jammer dat de vroege incheck waarom ik gevraagd er niet in zat. En terwijl ik vooraf al aan had gegeven dat ik niet geinteresseerd was in late check out de volgende dag ze me die wel vol trots overhandigden.

    We kwam om 10:30 bij hotel aan om onze spullen alvast even te droppen en te kijken hoe laat we onze kamer in konden, maar kamer was pas om 16:00 uur gereed.

    Hopelijk volgende week beter in Bremen.
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Nou dat is wel heel erg zuur, met die Amerikaanse tarieven verwacht je inderdaad dat het in orde is allemaal. Ik zou in jouw geval direct naar de receptie zijn teruggelopen nog voor ik mezelf zou installeren op de kamer. Bijna altijd is er dan wel wat mogelijk om te schuiven met kamers voor hun. Bij kamers waar een connecting door in zit loop ik bv altijd direct weer terug naar de balie, ook al hoor ik op het moment van aankomst geen geluiden van de andere kamer.

    Is het verder wel een mooi hotel?
     
  8. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Het hotel heeft dringend een grote opknapbeurt nodig. Het ziet er niet fris meer uit. Update: de 1e twee nachten zijn volledig gecrediteerd, dus dat scheelde op de rekening. Maar al met al kies ik volgende keer voor het net geopende gloedjenieuwe Fairmont in Century City. 5 in plaats van 4 sterren, gloednieuw en nauwelijks duurder als je ern suite boekt. Ook accor dus inclusief voordelen als elite member.
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    @JdV030 Ik kan het Intercontinental Los Angeles Downtown ook zeker aanraden als je weer terugkomt. Voor mij nog steeds het meest indrukwekkende hotel waarin ik tot nog toe heb geslapen. Niet van Accor, helaas.
     
  10. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Deze week in het Adaggio gezeten, een prima hotel met schone kamers etc. Maar waar ik me toch wel over verbaas, hoe lang het duurt om in te checken. Ik boek via mijn account, creditcard gegevens zijn bekend, maar dan nog formuliertjes invullen, handtekening meoten zetten. Kan dat nou niet een stuk effectiever?
     
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    @OllieD Welk Adagio? (met 1 g) Er zijn er nogal wat. Ja het kan zeker eenvoudiger; ik was afegelopen week in Novotel Hoofddorp, en kreeg op de dag van aankomst zo rond 13u in de ALL app een berichtje dat ik een digitale sleutel kon krijgen, zonder langs de balie te hoeven gaan. Even getest, en ik kreeg de sleutel voor kamer 1129, een gewone kingroom. Ben toch maar even naar de receptie gegaan toen ik aankwam, ook in verband met de welkomstdrank voucher en die voor de 2 gratis items uit de foodwall. Daar kreeg ik ineens kamer 1313 toegewezen een executive kingroom.

    Blijkbaar houdt die app geen rekening met je status bij het toekennen van een kamer?
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Hoe kan ik bij Accor betalen met mijn punten? Dacht eindelijk eens wat punten in te zetten maar heb van alles geprobeerd om mijn punten in te zetten maar bij het "afrekenen" zie ik steeds de normale prijs zonder punten staan...
     
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Punten gebruiken is de allerlaatste stap van het betalen. Je account moet dan niet gelockt zijn dan zie je de optie niet.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Nee, nergens de optie gezien..

    Zojuist maar eens via de app gedaan en kreeg hier wel de mogelijkheid mn punten in te zetten.. :)
     
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Kan je trouwens ook in het hotel zelf met punten betalen? Ik ben nl vergeten aan te geven bij de boeking en bij het inchecken heb ik de volledige rekening betaald. Mss dat ik iig de drank nog met punten kan betalen?
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ja dat kan bij check-out. Per 2000 pts dan €40 eraf.
     
    westi en ErwinLansing vinden dit leuk.
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nieuw bij Accor, koppelen met Qatar Airways. Werkt hetzelfde als de FB koppeling dus punten voor elke vlucht/stay. Echter kun je niet en FB en QR doen.

    Extra dingetje is dat bij all Gold/Plat/Diamond je na 1 vlucht ook 12 maanden Qatar status krijgt. (silver/gold/plat) respectievelijk
    Andersom met QR status (gold/plat) krijg je Accor status (silver/gold).
     
    DirkOnTour en Amsterdam vinden dit leuk.
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Vlieg je met Qatar dan kan je dus instant Silver status verdienen door eerst All Gold status te kopen middels de Ibis Business Card.
     
    RobertFB, FlyRemco en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Jammer dat je geen status bij ALL krijgt met je FB status...
     
    LordH en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Accor heeft weer een actie voor extra punten; https://all.accor.com/loyalty-progr...m015196-001-boost-your-reward-points.nl.shtml :D

     
    lloydje33, LordH en budjepaul vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina