Maar dan moet je er ook overnachten. Wanneer je alleen gebruik maakt van het restaurant moet je afrekenen met een bij accor geregistreerde cc om punten te krijgen.
Heeft er iemand ervaring met annuleren flexibele reservering die gedeeltelijk vooruitbetaald is met punten? Vorige keer moest ik een paar keer mailen voordat ik die terugkreeg en nu zie ik ze ook nog niet direct terugkomen.
Dat gaat meestal goed, maar de laatste keer moest ik ook mailen om het voor elkaar te krijgen. Voordat ze het oppakten duurde even, maar eenmaal bij het hotel bekend ging het snel.
Is het ontbijt bij Ibis Styles niet meer inclusief? Ik kijk net naar Delft en daar staan hele andere tarieven als je "inclusief ontbijt" aanvinkt. En bij de faciliteiten staat: ontbijt met toeslag.
Dat viel mij ook al op, niet alleen bij de Ibis Styles Delft. Volgens mij heeft ALL stilletjes een no-breakfast-rate geïntroduceerd.
Toch is dat (nog?) niet bij alle Ibis Styles-hotels. Zo boekte ik recent nog bij Ibis Styles Lyon Sud Vienne, en daar is ontbijt standaard inbegrepen.
Wilde hier nog even op terugkomen voor het geval iemand anders hier een keer tegenaan loopt. Bij het aanmelden voor promoties kreeg ik telkens: "We seem to be experiencing some technical difficulties. Please refresh the page and try again." Via de support pagina heb ik contact gezocht met de klantenservice zonder er al te veel van te verwachten. Na iets meer dan een maand kreeg ik een reply dat m'n account suspended was omdat er een attempt to penetrate my account was detected. Nadat ik een kopie van m'n id en een bevestiging dat ik m'n wachtwoord had veranderd had teruggestuurd werd een week later m'n account weer vrijgegeven. Inmiddels me opgegeven voor de 2x punten actie, dus het werkt weer.
Weet iemand misschien het volgende: als ik mijn hotel factuur gedeeltelijk met reward points betaal of ik dan ook minder reward points terug krijg van het verblijf waar ik gedeeltelijk met punten heb betaald?
YES! Silver status te pakken dankzij de hier besproken fast track & extra punten aanbiedingen (in totaal met 6 nachten de status gekregen). Wat is dit toch een fantastische community
Helaas is de 'welcome drink' policy voor Silver, Gold, Platinum en Diamond leden gewijzigd. Het is niet meer een welkomstdrankje voor alle mensen die in de kamer verblijven, maar slechts voor het lid (m.u.v. Sofitel, Raffles, Fairmont). Afgelopen weekend voor het eerst de voucher met de nieuwe policy gekregen bij hotel NEST-MGallery Paris la Défense. Triest, een manier om extra geld te genereren; nu dwing je min of meer als je met 2 personen reist de reisgenoot om ook geld uit te geven (goedkoopste wijntje: €18) Na een klacht stuurde de receptionist mij de nieuwe policy door per mail. Bij bepaalde merken betekent dit het einde van het welkomstdrankje (fles water of flesje cola bij de receptie)
Zonde, maakte het toch altijd wel speciaal. Gelukkig afgelopen weken nog niks gemerkt in Mercure, novotel en Mcgallery buiten Frankrijk.
Helemaal met je eens. Als je dit als hotelmanager ook daadwerkelijk gaat doorvoeren (daar ben je natuurlijk helemaal vrij in als hotel) is dat in mijn ogen penny wise pound foulish. De kostprijs is ontzettend laag en levert dikwijls hogere revenuen op.
Het ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk, want als je maar 1 welkomstdrankje krijgt dwing je op die manier voor de ander een drankje te kopen, en dat betekent dat het iets oplevert. Je hebt ook kans dat men de voucher niet gebruikt, maar dan bespaar je er weer de uitgaven van dat drankje. Al is het natuurlijk wel een beetje raar vanuit service oogpunt gezien dat als je met zijn tweeën incheckt dat je dan maar 1 drankje krijgt, want een stel wat samen reist zal over het algemeen niet allebei een status hebben omdat de boeking vaak door 1 persoon wordt gedaan en die de status verzamelt.
Het is natuurlijk ook raar dat als je met zijn tweeën incheckt dat je dan twee drankjes krijgt, want je hebt hetzelfde betaald voor de kamer.
Op de voucher staat vaak, bier, wijn of fris. Maar als je de voucher inlevert blijkt vaak meer mogelijk ( heel fijn natuurlijk) Als ze dat hadden aangepast zou ik het nog oké vinden. Maar zoals eerder geschreven als welkomsdrink maar voor 1 persoon wordt, dan weet ik niet of hem snel ga gebruiken bij sommige hotels.