Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Accor heeft eindelijk ook beleid ontwikkeld voor Corona.
    Screenshot_20200316-153933.png
     
  2. RamonKr

    RamonKr Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Accor heeft al enige tijd dit beleid. Het probleem hiermee is dat je alleen de datum van je overnachtingen kan verplaatsen. Je kan niet naar een ander hotel of je geld terug krijgen.

    Hiermee heeft Accor verreweg de slechtste flexibiliteit van alle hotelketens.
     
  3. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Ik hoop dat ze gaan verlengen want tijdens deze periodes zullen de hotels aardig leeg zijn...
     
  4. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Dat de flexibiliteit niet heel erg groot is klopt, echter heeft de klant bewust de keuze gemaakt of niet voor een flexibel tarief te kiezen. Dat Accor alsnog de mogelijkheid geeft om de datum te wijzigen gaan ze verder dan ze strikt genomen zouden hoeven doen.
     
  5. Merel67

    Merel67 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ben benieuwd wat ze met de status gaan doen.
    Ik heb al jaren de platinum status, maar verwacht die dit jaar niet te gaan halen. Hoop dat ze bijvoorbeeld de status met een jaar verlengen.
     
  6. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik moet nog 1 nacht om silver te worden, echter in de huidige situatie weet ik niet of dat nog gaat gebeuren :(
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben dit eigenlijk helemaal met je eens. Ik boek veelal prepaid tarieven en heb daarmee duizenden euro's bespaard. Nu heb ik een keer pech.
     
    Pictor, lloydje33, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    En zo is het. Veel maatschappijen zijn momenteel zeer coulant, terwijl de hardste schreeuwers het goedkoopste zonder flexibiliteit boeken. En dan roepen dat de bedrijven alleen maar naar geld kijken. Wat doen ze zelf dan?
     
    Ambtenaruh, Tim82, petert en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Precies dezelfde risikoanalyse, die we op het werk gedaan hebben. Veruit de meeste van onze reizen gaan gewoon door en ook op de dagen, die we maanden van de voren weten en boeken. Zo af en toe moet er iets worden omgelegd, en betalen we de "boete", of zoals nu, gaat het helemaal mis met een dure reis met meerdere personen naar Mexico. Maar gespreid over de jaren heen, nog steeds het goedkoopste uit. Zo werkt het business model van de luchtvaartmaatschappijen en zo werkt ons budget.

    Of zoals man in Denemarken zegt, je kunt niet blazen en meel in je mond hebben.
     
    Ambtenaruh, Tim82, westi en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben het wel met jullie eens, maar voor het maken van nieuwe boekingen verkies ik op dit moment door dit beleid dan toch liever IHG dan Accor, tot het allemaal wat minder roerige tijden zijn. Ik en misschien ook andere reizigers kiezen dan voor zekerheid, en de Accor kas blijft dan leger dan die van bv Hilton of IHG.

    Het komt op mij over dat de Amerikaanse hotelgroups wat meer op de toekomstige overnachtingen hopen met hun 'book with confidence' beleid, terwijl Accor krampachtig vasthoudt aan de huidige boekingen om die instand te houden.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Dat moet je me even uitleggen.. Als je een flexibel tarief boekt, betaal je bij het uitchecken. Als je annuleert, is er niets afgeschreven en betaal je niets. Dat geldt voor bijna alle ketens.

    Als je voor de korte termijn prepaid tarieven wil boeken, dan kun je inderdaad beter eerst academisch promoveren op de contracten, voorwaarden en kleine lettertjes, voordat je boekt. Maar ik zou nu gewoon die paar tientjes bijbetalen voor een flexibel tarief.
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Voor mezelf geldt dat inderdaad dat ik nu liever wat bijbetaal voor extra zekerheid. Maar ik bedoel dat de Amerikaanse kentens blijkbaar meer inzetten op NU nieuwe boekingen binnenharken voor de komende zomer/najaar zodat er in ieder geval weer klanten zijn zodra deze hele toestand over is. Immers als je de garantie hebt dat als het allemaal langer duurt je veilig alles kan annuleren en je geen risico loopt, haal je meer mensen over on het toch maar te proberen weer te boeken. Als je een wat meer starre houding aanneemt niet. Als je corona crisis snel over is, heeft met de Amerikaanse hotelketen strategie (om het zo maar even te noemen) de naasleep minder lange gevolgen.

    Tenminste, dat is mijn idee erover waarom ze dit zo aanpakken. Ik las bv over Royal Caribbean Cruises dat ze het zo ook doen, omdat er anders niemand een cruise gaat boeken voor de komende zomer en het seizoen bij voorbaat al geruineerd is voor hun, ook als de corona crisis dan zou zijn getemperd.
     
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Bij Accor nu ook enige vorm van compensatie voor het verliezen van status
    Loyaliteit in beide richtingen

    We weten dat het belangrijk voor u is om All-Accor Live Limitless punten en status te verdienen. Omdat we begrijpen dat reisplannen aanzienlijk worden verstoord, zullen we u 50% van de statusnachten en punten toekennen die nodig zijn om uw huidige statusniveau te bereiken. We houden u op de hoogte van eventuele aanvullende wijzigingen in het programma naarmate de situatie zich verder ontwikkelt.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik probeerde een boeking te annuleren via de telefonische klantenservice in Nederland en werd verzocht dat direct bij het hotel te doen. Dat geprobeerd; kreeg na 1 minuut al een reactie via automatisch mailtje dat het hotel niet meer bemenst was en een verzoek contact op te nemen met de algemene klantenservice...
     
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb mail van Accor gekregen, over het annuleren van een boeking voor volgende week in Duitsland.

    Op de homepage hier staat het volgende:

    Verblijf in Verenigd Koninkrijk & Europa


    Heb je een niet-flexibel tarief geboekt en reis je tussen 17 maart en 1 april 2020, dan mag je de reis kosteloos annuleren. Het gehele bedrag van de reservering wordt terugbetaald.


    De mail die ik gister kreeg was dit:

    many thanks for your mail.

    You booked a rate, that is not free to cancel.

    There is the option to move your booking until December 31st 2020.

    We moved the booking already to May 31st. If you have a new booking you would like to check in, please let us know. Please contact us at least on May 29th to move the reservation forward.

    If you cancel the booking, we will charge back 10% of the already paid amount.
     
  16. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Je kan rechtstreek proberen met het hotel. Die zijn vaker coulanter is mijn eigen ervaring
     
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik kreeg een email van ALL dat ze 50% van de benodigde points zullen geven om je huidige status te behouden. In mijn geval als Gold 3500 Status points en 15 status nights.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  18. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    De punten en nachten zijn bij mij inmiddels bijgeschreven. Ben al weer flink op weg om platinum te behouden.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  19. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Ook ik heb de mail gehad. Ik heb mijn status verkregen dmv Ibis Business.. ben benieuwd of ik mogelijk toch wordt uitgesloten van deze coulante geste.
     
  20. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Kreeg net deze mail.
    Dear Mr. Sandor,

    Greetings from Sofitel Luxembourg le Grand Ducal.

    The increasing spread of Coronavirus COVID-19 is a special challenge for all of us, and the safety and well-being of our guests and employees is always our highest priority.


    As preventive measure in this particular context, we regret to inform you that we will unfortunately not be able to welcome you in Sofitel Luxembourg le Grand Ducal as we are closed until the 30th of April 2020.

    We confirm you hereby that the amount you already prepaid when confirming your booking will be as from now considered as a deposit for a future stay in our hotel, to be confirmed before December 31st 2020.

    We wish to thank you for your understanding in this exceptional situation, and to ensure that we will remain available anytime to help you in the planning of your future stays.

    We look forward to hearing from you and to welcoming you back in Sofitel Luxembourg Le Grand Ducal.
    Fijn, zo'n deposit.
     
    Tim82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina