Abu Dhabi (AUH) wat te doen? 3 uur + 15 uur

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door TimoW, 11 jan 2018.

  1. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    1- Maandag vlieg ik PEK - AUH - AMS met een overstap van 3 uur in AUH. Ik vlieg gewoon economy en ik heb geen status. Iemand tips wat te doen op het vliegveld?

    2- Eind februari vlieg ik AMS - AUH - PEK met een overstap van 15 uur. Ik kom 06:00 uur aan in AUH en ik vertrek 21:30. Iemand tips wat te doen gedurende deze overstap? Ik las dat je een Visa on Arrival kan krijgen.

    Alvast bedankt voor de tips!
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    1 - Wil je een lounge in? Er zijn, afgezien van de standaard winkels en eetgelegenheden, niet echt veel faciliteiten.

    2 - Je hebt geen visa on arrival nodig maar krijgt gewoon een stempel als je een Nederlands paspoort hebt. Met 15 uur zou ik zeker de stad in gaan. Naar het nieuwe Louvre, een mall, Yas Island, of het Emirates Palace. Misschien wil je daarvoor of erna ook nog even (bij)slapen. Dan is het Premier Inn dat verbonden is met de terminal een goed(kop)e optie.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  3. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Dankjewel voor je reactie.

    Een lounge hoeft niet perse, ligt ook aan de kosten. Ik heb geen status dus ik kan zonder betaling geen lounge in. Wat zijn dan de opties?

    Die plekken die je opnoemt, hoe zijn die het beste te bereiken? Een taxi nemen of is er openbaar vervoer beschikbaar?
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ja je kunt het beste een taxi nemen. De prijzen zijn niet duur en het andere OV is erg beperkt. Als je net een nachtvlucht hebt gehad zou ik eerst een airport hotel boeken. Daarna heb je nog genoeg tijd om Abu Dhabi in te gaan. Het ligt er dan een beetje aan wat je wil; sightseeing, shoppen of gewoon wat eten. In de Etihad Towers is een uitkijkpunt over de stad. In het Louvre ben ik nog niet geweest. Het Emirates Palace (6-sterren hotel) kun je gewoon bezoeken en eventueel een camelchino nemen of cappuchino met bladgoud. Je moet wel netjes gekleed zijn om naar binnen te gaan, dus lange broek en overhemd. Verder kun je, afhankelijk van de temperatuur, langs de corniche wandelen. Natuurlijk zijn er genoeg malls, maar niet zo spectaculair als in Dubai. Ferrari World is populair, maar erg prijzig en misschien ook niet het beste om te doen als je vermoeid bent. Als je liever aan het strand wil zitten, misschien bieden hotels op Yas Island of Sadiyaat Island een day room?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Voor 3 uur op AUH airport zijn er inderdaad niet zoveel opties. Vergeet niet dat indien je met de bus naar het toestel op het platform moet en door transfer security gaat je zo al weer 30 minuten van je overstap tijd kwijt bent.

    Voor je 15hr layover. Vrijdag is hier de rustdag is en met name in de ochtend is het erg rustig (enkele plekken zijn dicht) en de Grote moskee gaat na 16.00uur pas open voor bezoekers. Overige dagen geen probleem.
    De grote moskee is een bezoek waard (bij voorkeur aan het eind van de middag wanneer het donker wordt (tip, lange broek en lange mouwen aan, over de schouders en knieen, anders kun je een kandura lenen als je je Id kaart / rijbewijs afgeeft, paspoort accepteren ze niet).

    Het Louvre is zeker de moeite waard, heb deze nu 2x bezocht en is prima voor 2-3 uur.
    Je kunt ook over de corniche fietsen met een leenfiets die in diverse stations door de stad staan voor ongeveer 7 euro.
    Verder speelt het leven zich vooral af in malls, waar genoeg te shoppen en eten is.

    Zoals @TheFlyingDutchboy aangeeft, alles gaat hier met taxi's die niet duur zijn en voldoende aanwezig. De taxi vanaf de luchthaven (mercedes vito) heeft een start tarief van 25 dirham dus zal iets duurder uitpakken.
    Je kunt wel voor bijna 1,5 euro vanaf de abu dhabi city terminal (naast de abu dhabi mall) met een shuttle bus naar de luchthaven terug (duurt ongeveer 1,5 uur).
     
    Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina