Aanvraagproces AMEX

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door AviatorJW, 23 jul 2016.

  1. AviatorJW

    AviatorJW Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Mede reizigers!

    Hulp gevraagd! Bij de aanvraag van een fb amex kaart wordt er gevraagd naar:

    - fb nr
    - legitimatie
    - gegevens werkgever

    Er wordt niet om een kopie loonstrook oid gevraagd, gaan ze contact opnemen met mijn werkgever om mijn inkomen te verifiëren?

    Ik vind namelijk niet dat mijn werkgever hoeft te weten wat voor creditcards ik wel of niet bezit.

    Iemand hier enige ervaring mee?
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  2. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ze doen volgens mij geen navraag (mogen ze denk ik ook niet). Indien ze twijfelen aan je aanvraag zullen ze misschien een loonstrook vragen. Gewoon aanvragen dus
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Van iemand die via mij een kaart aangevraagd heeft heb ik begrepen dat ze wel gebeld hebben. In dit geval kwam het omdat diegene had aangegeven bij bedrijf X te werken, terwijl in werkelijkheid sprake was van detachering via bedrijf Y(twijfel dus).

    Volgens mij kunnen ze het dus op een andere manier nagaan waar je werkt.
     
  4. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hallo JW.
    Ik heb ook geen ervaringen dat er navraag gedaan wordt. Bij mezelf niet, maar ook niet bij anderen die via mij een dergelijk Card hebben aangeschaft.
    Ik vermoed dat AMEX hiermee een drempel probeert te leggen...
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Collega heeft kortgeleden Amex aangevraagd en gekregen zonder check bij ons bedrijf, anders hadden ze voor die check bij mij terechtgekomen. Zouden ze de kanalen als LinkedIn misschien nazien?
     
  6. Saki500

    Saki500 Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    In de algemene voorwaarden van AMEX hebben ze hierover een opsomming gemaakt. Ik weet niet of je hier iets aan hebt?

    Wij zullen informatie over u (Persoonlijke Informatie) verzamelen via:
    - uw aanvraagformulier voor een Kaartrekening (Rekening) en andere formulieren die u aan ons verstrekt;

    • controles bij kredietinformatiebureaus en instellingen voor fraudebestrijding;

    • u, om uw Rekening te beheren en door de manier waarop u gebruik maakt van uw Rekening en onze andere diensten, waaronder transacties die via uw Rekening met kaartaccepterende bedrijven of exploitanten van geldautomaten zijn aangegaan;

    • enquêtes en statistisch onderzoek; • derden, zoals marketinglijsten die wij rechtmatig verkrijgen.

    Wij kunnen ook Persoonlijke Informatie ontvangen van de partijen die vermeld zijn in de paragraaf ‘Gedeelde Informatie’ hieronder. Gedeelde Informatie Wij kunnen Persoonlijke Informatie (waaronder informatie over goederen en/of diensten die u koopt) delen met:

    • bedrijven binnen de wereldwijde groep van American Express maatschappijen (onze groep), derden die transacties verwerken die door kaartaccepterende bedrijven worden aangeboden op het netwerk van American Express waarop u uw Kaart (wereldwijd) gebruikt; • partijen die de kaart distribueren;

    • elke andere co-branded partner die vermeld wordt in de Overeenkomst voor Kaarthouders;

    • elke partij die door u is goedgekeurd;

    • onze processors en leveranciers;

    • de aanbieders van diensten en voordelen verbonden aan uw Rekening;

    • incassobureaus en advocaten voor het innen van schulden op uw Rekening.

    • partijen die de kaart accepteren als betaling voor door u gekochte goederen en/of diensten;

    • iedereen aan wie wij onze contractuele rechten kunnen overdragen;

    • bevoegde autoriteiten; en • kredietinformatiebureaus en instellingen voor fraudebestrijding.
     
  7. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ze hebben niets geverifieerd bij mij toen ik de Platinum card aanvraagde.
     
  8. pieter-sa

    pieter-sa Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Bij mijn aanvraag is er totaal geen controle geweest! Ben huisman zeg maar.
     
  9. Janssen82

    Janssen82 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Is een standaard vraag, ook wanneer je bijvoorbeeld een VISA afsluit. Ik heb het vermoeden dat er alleen navraag wordt gedaan in het geval van twijfels...
     
    Saki500 vindt dit leuk.
  10. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
  11. MadRebel

    MadRebel Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    To begin with, my apologies for this being in English. While I can read and understand it fluently, I have yet to master the speaking or writing part. My grammar is sooo messed up it's terrible. If anyone replies, please feel free to reply in Dutch.

    I was about to apply for an Amex Platinum and when I got to the part asking what my bruto income was and to include proof then I got a little confused. the reason being is that both my wife and I are retired and we're receiving seven retirement pensions from various organizations. We're both receiving pensions from here in The Netherlands. We're both receiving pensions from the U.S. Government. She's receiving two pensions from Belgium, and I'm receiving a pension from the German government. The total from these seven pension's well exceed the minimum requirement of € 60.000 euro brutto annually. Hell, our netto income well exceeds that many times over and that's my problem. I can provide proof of our netto income, but I don't have anything showing the brutto income as all seven pension's go directly into our bank account. I'm sure I could contact all of these pension institution's and have proof of our brutto, but I'm a somewhat impatient person and I think that would take some time to accomplish.

    How can I get around this? Are they going to accept my netto income as proof or am stuck in the water on this one. I have other cc's who, when I had to apply, asked proof of my netto income and naturally there was no problem.

    I hope to receive a reply from one or more of you who are in the know about this situation.

    Great forum, by-the-way. A plethora of information on here.

    ;);)
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    I would call Amex and ask if they can accept your annual statements from last year.
     
    MadRebel vindt dit leuk.
  13. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Or just apply withouth mentioning the situation. Based on the experience I have with them they hardly check the income (also had the platinum card). If they do ask you for proof just get them last years statement.
     
    MadRebel en FlyingFonz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina