A3 Tiers *A

Discussie in 'Star Alliance' gestart door laguzzz, 6 okt 2018.

  1. laguzzz

    laguzzz Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hey iedereen

    Zo, mijn eerste post! Ik ben alvast heel enthousiast over de topcis die ik hier heb gelezen.

    Tijd voor actie denk ik dan. Mijn eerste doel is de Gold status. Bij de ene is dat wat makkelijker dan de andere. Daarom dacht ik aan A3, na wat zoeken beweerd men dat deze het makkelijkste te bereiken is.

    Toch zat ik met een aantal onduidelijkheden, waar ik jullie hulp voor nodig heb.
    1) Zien jullie alsnog een betere / snellere weg naar gold, desnoods bij een andere FFP?
    2) Mijn partner zijn Tier miles, die kan ik toch ook gewoon gebruiken via een miles pooling?
    3) Als je Gold bent, word je ook zo herkent in andere *A. Voor het verzamelen van mijlen is dat niet van toepassing, toch? (Dan word je beter Gold bij de *A dat je het meeste vliegt?)
    4) In de herfstvakantie zie ik me een aantal vluchtjes nemen voor de 4 A3 segmenten. Tips zijn welkom!


    Sorry als dit nogal overkomt als basis. Ik heb me al best wat ingelezen, maar niet alles is me geheel duidelijk. Alvast bedankt om dit even te lezen en beantwoorden!
     
  2. Yreal

    Yreal Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    De voornaamste lol van A3 is de rare tickets EU-ATH-EU die ze aanbieden voor een schijntje. Ams-edi-ath voor 50 euro tegen 75% milles gaat best hard voor best weinig. Tevens heeft SAS nog steeds belachelijk goede earnings, maar die hebben net hun eigen programma vermoord, dus het is even wachten hoelang dat nog duurt.

    2x long haul met sas en en paar keer op en neer naar athene is voldoende.

    1: Nouja, je kan natuurlijk gewoon een first class ticket met british airways kopen, dan ben je er al bijna.
    2: nee
    3: Nee. Zolang de betreffende vlucht milles geeft onder het A3 programma, krijg je ook tier milles
    4: beetje spelen om te zien waar je goedkoop kan vliegen, of gewoon even kijken naar welk grieks eiland je wil ;)
     
  3. laguzzz

    laguzzz Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank je voor het antwoord!
    Nu zie ik dat als je Silver bent, je een together account kan aanvragen. MAAR het lijkt me erg onduidelijk. Je kan je mijlen delen, maar moeten beide partners ten minste Silver zijn? Ik dacht van wel, maar het is me niet zo duidelijk.
     
  4. Yreal

    Yreal Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Niet per definitie, maar je kan alleen de award Milles poolen.
     
  5. laguzzz

    laguzzz Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hey World traveller!

    Ik reis meestal *A maatschappijen. Eenmaal per jaar maak ik een long haul, en 1 a 2 short haul vluchten H/T.
    In januaria ga ik bv naar BCN, maar die vlucht moet ik nog boeken.
     
  6. Yreal

    Yreal Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Dan denk ik dat je beter previum kan kopen.
     
    Daeni en Flying doc vinden dit leuk.
  7. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    A3 status is niet moeilijk, maar met dit patroon haal je het niet: het eerste jaar moet je 48k tier miles vliegen. Stel, je vliegt alles met 100% earnings, dan kom je er met een longhaul (10-15k?) en 2x shorthaul (5k max?) nog lang niet. En, enkele uitzonderingen daar, geven de meeste discounted eco fares geen 100% meer.
    Is het je echt waard om een mate van flexibiliteit op te geven en flink extra te vliegen voor die status? Je kunt er hoogstens een paar keer per jaar mee in de lounge. Ik zou zelfs geen Privium nemen voor die paar keer per jaar op Schiphol.
    In jouw geval zou ik gewoon lekker gaan voor de goedkoopste tickets met de beste vliegtijden.
     
    Daan3, lloydje33 en Flying doc vinden dit leuk.
  8. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Als je Aegean/Olympic vluchten meerekent iets minder: 36.000 (12.000 voor Silver en 24.000 voor Gold, daarbij ook 2 (Silver) + 4 (Gold) segmenten).
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  9. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    My bad! Bij Aegean moet je idd eerst Silver worden, en dan opnieuw sparen voor gold (net als bij FB momenteel), die drempel wordt flink verlaagd door af en toe Agean te vliegen.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  10. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Exactly. Voordeel is wel dat je vanaf het moment dat je Silver bent weer 12 maanden de tijd hebt, dus in theorie mag je er 24 maanden over doen om van niets naar Gold te komen.
     
  11. Yreal

    Yreal Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Maar toch, het valt allemaal behoorlijk mee.

    Een retourtje naar beijng en athene en je bent zilver, en retourtje naar san fransico en naar een grieks eiland en je bent goud.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  12. Itachimaru

    Itachimaru Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    De SAS connectie is er nog steeds. BRU-SLC levert me 13000 miles op. Dat en men vluchten naar Athene--> Santorini die je upgrade naar business leveren voor het 4e jaar op rij goud op. Idd een makkie!
     

Deel Deze Pagina