737-max

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Bosbewoner, 19 feb 2020.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt er op dat de 737-max nog steeds de opvolger kan worden van de huidige 737 toestellen bij KLM. Persoonlijk zou ik er niet in willen vliegen en vind bijvoorbeeld de a220 die Air France aanschaft een stuk fijner. Hoe staan jullie hier in?
     
  2. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Hetzelfde. Ik vlieg veel liever Airbus dan Boeing. De Airbus is veel stiller van binnen dan de vergelijkbare Boeing.
    De 737Max krijg je me niet in. Die dingen hebben een design flaw vanwege te grote motoren op een laag onderstelletje waardoor ie onstabiel wordt, hetgeen ze proberen te camoufleren met software.
    Bovendien lijkt de quality control bij Boeing non-existent, kijk maar eens naar de bevindingen met de 787, en zelfs gisteren nog met de 737 Max (achtergelaten rommel in de brandstoftanks).
     
  3. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou er geen probleem mee hebben om met de Max te vliegen, het is straks waarschijnlijk het best gecontroleerde toestel ooit. Alles is bekeken, doorgerekend en getest.
     
    Wammes_NL, VinceG en DirkOnTour vinden dit leuk.
  4. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Zou ook totaal geen problemen hebben met de Max als die eenmaal weer vliegt, geen enkel toestel dat ooit zo uitvoerig getest gaat zijn (door de regelgevende instanties).
     
  5. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ze kunnen hem nog zo veel testen. Eigenlijk is het vanaf het begin op de tekentafel al misgegaan. Een vliegende baksteen kan je nog zo goed keuren (waar ik bij Boeing best mijn twijfels over heb), het blijft een vliegende baksteen.
     
    wimt vindt dit leuk.
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Zodra de 737-Max na de goedkeuring weer 5 jaar schadeloos/ongelukloos heeft gevlogen, durf ik er weer in te stappen. Alles daarvoor mijd ik die kist op alle mogelijke manieren.
     
    Urbanjazz en wimt vinden dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik denk dat maatschappijen dat ook gaan merken bij boekingen. Er blijft een nare smaak aan het toestel hangen waardoor reizigers voor een ander zullen kiezen.
     
    wimt vindt dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik denk dat je je daarin vergist. Misschien dat er een klein percentage mensen is dat daadwerkelijk vooraf checkt welk vliegtuig ingepland is, maar het overgrote deel stapt in in wat er aan de gate staat.

    Bovendien, wat doe je als je uitgekozen vliegtuig vlak voor vertrek wordt gewijzigd in een 737 max?
     
    Roberto, DirkOnTour en Carel1 vinden dit leuk.
  9. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Voor vertrek kan je er inderdaad niet veel meer aan doen. Maar bij het boeken is het een kleine moeite. Ik vermijd bijvoorbeeld nu ook de kleinere toestellen die vaak niet aan de gate staan of de Embraer in business class.
     
    Urbanjazz en Daan3 vinden dit leuk.
  10. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Boeing zal hoogstwaarschijnlijk de naam van het toestel ook wel veranderen van 737Max naar iets anders
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dan stap je in of niet... punt is, denk ik, dat ook mensen die niet vaak vliegen, wel eens iets gehoord of gelezen hebben en niet willen vliegen met de Max. De optie die @Max2000 (hoe toepasselijk :)) noemt kan ik me wel wat bij voorstellen.
     
    wimt en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    KLM is de laatste grote Europese flag carrier die nog met de 737 vliegt. SK is al om. Bovendien verwacht ik dat binnen het model van KLM meer behoefte is aan grotere, zuinigere toestellen zoals de A321neo.

    Het Europese netwerk kan alleen nog maar groeien door meer mensen in een vliegtuig te proppen aangezien ik niet verwacht dat KLM er de komende jaren veel slots bij gaat krijgen op AMS.

    KLC heeft onlangs ook voor de E195 gekozen omdat daar simpelweg meer mensen in passen dan in de huidige E190‘s.
     
    FlyingFonz, wimt en sebas_ly vinden dit leuk.
  13. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    ik heb het nog nergens gehoord of gelezen maar het zou natuurlijk zo maar kunnen dat de MAX nooit meer goedkeuring krijgt, nooit meer de lucht in mag......
    Het duurt alles bij elkaar wel een beetje lang en dat klinkt niet goed, er is na diverse keren uitstel geen nieuwe datum bekend niet officieel niet in de wandelgangen. Stel dat het ontwerp dermate instabiel is dat het dus met software ook niet gaat lukken?
    Ik stap er niet in das zeker
     
    wimt vindt dit leuk.
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Als passagier heb ik de fascinatie met Boeing nooit zo goed gesnapt. Vanuit comfort vind ik eigenlijk iedere vergelijkbare Airbus prettiger. Vond het bijzonder jammer dat KLM helemaal geen A350 meer krijgt, maar alleen nog 787's.
     
    Wammes_NL, Urbanjazz, Grouchy en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Compleet eens. Qua comfort is de Airbus veruit superieur. Met name het geluidscomfort. Voor zover ik het kan bekijken maken de Boeings herrie vanuit het cabin pressurisation system. Op een of andere manier doet Airbus dat anders waardoor het veel stiller is. Op alle types. Met name in de 777's klinkt het altijd alsof je zelf midden in de blazer zit. Voor de 737 komt daar naast de herrie nog bij dat ze laag en krap zijn. Voor de kleintjes geef mij any time de A319/320/321, en voor long haul de A330/350/380.
    Ik vlieg regelmatig met TK die gelukkig op mijn routes alleen Airbus gebruikt. Recentelijk nogal wat vluchten gedaan met SAS, LAN, PG en TAP, gelukkig ook allemaal Airbus. Mijn laatste recente Boeing vluchten die ik me nog kan herinneren waren in een Alitalia 777 Magnifica class die dusdanig goed was dat de herrie er zo ongeveer dragelijk van werd, en een GOL 737die ik bij voorkeur een volgende keer zou vermijden.
    De 787 is qua geluidscomfort drastisch beter dan 737/757/767/777, maar nog zeker niet zo comfortabel als een A350, en ook nog niet als zelfs oudere A330.

    Ik begrijp echt niet waarom die Amerikanen dit gewoon niet onder de knie krijgen. Als ze het zelf niet kunnen, why not just 'copy-paste'?
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Wat mij als passagier betreft overtreft Airbus Boeing in bijna ieder segment. De A220 is een revolutionair toestel. De A320 is veel ruimer dan de B737, met als grootste verschil de front galley en de front lavatory. In een B737 moet ik met mijn 1,92m altijd gebukt staan in de WC, terwijl ik in de A320 alle ruimte heb.

    Mijn eerste vlucht in de Dreamliner was op de AM 787-9 van Amsterdam naar MEX. Registratienummer XA-ADL, met de speciale livery. Dat was een mooi toestel, maar ook erg klein, vooral vrij smal. Volgende week vlieg ik voor het eerst met de 787-10. KLM nieuwe world business class, ben erg benieuwd. :)

    De A350 staat nog op mijn bucketlist. Zal ook wel aan de smalle kant zijn. Jammer dat hij aan KLM voorbij gaat maar wie weet vlieg ik hem binnenkort wel bij BA of IB.
     
    wimt vindt dit leuk.
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Het achtervoegsel van de A350 is ‘XWB’, of Extra Wide Body. ;)
    Juist in de breedte is de A350 veel beter dan de nauwe 787. Al ligt dat er natuurlijk ook aan hoeveel stoelen de verschillende airlines per rij laten installeren.
     
    wimt en MVA20 vinden dit leuk.
  18. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    De A350 zal je niet tegenvallen. Op dit moment samen met de 380 veruit het meest aangename toestel.
     
  19. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    9 op een rij in de dreamliner of in de A350 is echt een heel verschil: ten faveure van de A350...
     
  20. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Helemaal mee eens na een vluchtje A350 wil je geen 787 (die al echt een mega verbetering is ten opzichte van 767/777. Jammer dat AF ze inruilt/inpikt.
     
    wimt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina