5000 level nodig voor 31 december klm

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Itravelelite, 29 sep 2017.

Tags:
  1. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Beste insideflyer. Sorry voor het aanmaken van een topic, maar ik dacht dat mijn vraag niet past bij segmenten forum. Ik kom net 5000 miles tekort voor verschil tussen silver en gold en ik zou graag de stap naar gold maken.
    Hebben jullie tips hoe ik deze 5000 level miles snel kan halen in een weekend van vr tm zo met een businessclass ticket. Europa heeft mijn voorkeur ivm tijd.
    Ik kan elke weekend in nov en tm half december.
    Alvast super bedankt voor tips.
     
    JDE vindt dit leuk.
  2. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Het is handig om je budget aan te geven.
    Ik weet niet of de deal nog actief is maar er staat mij bij dat je met AirFrance een weekend van GVA/ZRH naar TLV (via CDG) in business class kunt vliegen voor een schappelijk bedrag (CHF 650) en ongeveer 13000 level miles ontvangt.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Om 5000 level miles te halen heb je voldoende aan een vlucht van AMS via CDG naar bv WAW in Business. Boek in dat geval wel een AF vlucht en geen KLM. Bij AF krijg ik 200% level miles en bij KLM 100%. Als je het ticket met een Amex FB Gold Card betaalt, krijg je ook nog 1,5 level mile per €.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2017
    Itravelelite vindt dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    AZ vanaf Brussel heeft betaalbare business naar ATH of MAD met overstap. Goede beschikbaarheid nog.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  5. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Sorry. Mijn antwoord op de eerdere vraag is dat mijn budget is rond 500 euro of minder natuurlijk. Gewoon feitelijk heen en weer vliegen. Liefst zonder overstsp. Tip van AZ en AF met 200 bonus miles in business wist ik nog niet.
     
  6. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Is dat zo? Ik zie dat niet terugkomen op Flyingblue.com. Je krijgt voor Business Class intra-EU zowel 250% miles wanneer je KLM of AF vliegt.
    KLM: https://www.flyingblue.com/earn-and-spend-miles/airlines/partner/39/klm.html
    Air France: https://www.flyingblue.com/earn-and-spend-miles/airlines/partner/14/airafrance.html
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  7. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Klopt ik lees zojuist ook 250% bonus miles in business Europa. Dit zijn toch level miles? 5000 miles moet dan met 1 retour snel te halen zijn. Klopt het dan dat ik dan maar 1000 miles als afstand hoeft te vliegen per enkele reis?
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik zie het ook, heb het nog even nagekeken en ik heb steeds 200% en 100% gekregen. Misschien omdat ik de upgrade neem bij het online inchecken.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat zijn inderdaad level miles.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  10. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
  11. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    FB punten met Alitalia? dit is voor mij nieuw...maar krijg je alleen de level miles of tellen ook de segmenten? Waarom dat malle verschil tussen FB en Skyteam als ze onderstaande zeggen op de fb website...
    upload_2017-10-1_23-17-45.png
    wel mooie businessdeal die retour ATH : 359 E.!
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2017
    JDE en Itravelelite vinden dit leuk.
  12. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Alitalia heeft haar eigen loyaliteitsprogramma, maar is ook FB partner. Iets verder duiken in de FB site voor alle partners:
    https://www.flyingblue.com/partners/airlines.html

    Wat ze precies opleveren, is daar een klik vandaan.

    With Alitalia, Flying Blue members can:
    Earn Award Miles
    Earn Level Miles
    Earn qualifying flights
    Earn Elite bonus Miles
    Spend Award Miles
    Extend the validity of Award Miles
    Enjoy SkyTeam benefits worldwide
     
    MollyMoon en Itravelelite vinden dit leuk.
  13. JDE

    JDE Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Allen, ik lees altijd met veel interesse jullie forum en had tot op heden nog weinig in te brengen gezien mijn beperkte status. Vandaar dat dit mijn eerste bericht wordt.

    Dit jaar heb ik een groot internationaal project gedaan voor mijn werk en zodoende aardig wat miles verzameld. Nu kom ik nog 1750 miles te kort om dit jaar als Gold af te sluiten. Voor velen hier een lachertje hier vermoed ik, maar nu ik zo dichtbij ben, wil ik de kans niet laten lopen zeker niet omdat ik in Maart naar Oman wil met het gezin.

    Mijn dilemma, hoe scoor ik het beste de laatste 1750 miles? Qua segmenten ben ik nog niet ver, pas 18 van de 30 dus dat is geen realistische optie vermoed ik.
    Ik ben flexibel in tijd maar kan ivm prive verplichtingen moeilijk langer dan 1 nacht weggaan, dus dat zou de enige beperking zijn.
    Ervaren milesverzamelaars, hebben jullie tips?

    Dank alvast, namens de groentjes ;)
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt 12 segmenten krijgen als je een FB Amex Gold Card neemt en daarna upgrade naar een Platinum Card. Dat levert je 4 resp 8 qualifying flights op.
    Nu een FB Gold card aanvragen, wanneer de 4 vluchten zijn bijgeschreven direct bellen met Amex en upgraden naar een Platinum.

    Je kunt ook een retourtje in Business class nemen in Europa. Het aantal te verdienen miles kun je berekenen met de FB miles calculator.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2017
    JDE vindt dit leuk.
  15. JDE

    JDE Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Dank heren! Ik ga even puzzelen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Er wordt vaak gesproken in alfabetletters en boekingsklassen. Maar bij alle boekingen die ik maak verschijnen die letters niet...terwijl ik vaak daarna wil upgraden in miles die dan weer afhankelijk zijn van die boekingsklasse. Ik wil dus een soort mooie deal tussen een iets duurder ticket en een bijpassende goedkope upgrade in miles vinden.
    Als ik tickets zoek verschijnt zoiets als hieronder en boekingsklassen upload_2017-10-10_14-3-45.png worden niet vermeldt.....
    upload_2017-10-10_14-3-45.png
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je de heen en terugvlucht hebt geselecteerd, krijg je een overzicht met totaalprijs e.d. Daar zie je onderaan onder de kop "Ticketvoorwaarden" een link "Toon alle ticketvoorwaarden". Als je daar op klikt, zie je helemaal onderaan de ticketklasse. Gebruiksvriendelijk is het zeker niet.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  18. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    En mocht je een andere boekingsklasse willen hebben dan de website aangeeft kan je dat via de KLM lijn doen. Die kunnen per klasse vertellen wat de prijs is.
     
    JDE vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina