2020 Wrap up!

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door lloydje33, 28 dec 2020.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Aantal gevlogen Miles: 4668
    Aantal gevlogen Airlines: 3
    Aantal bezochte Airports: 5
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: was de bedoeling, uitgesteld naar 2022
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: echte BC van CDG naar SOF met FB
    Heb je nog plannen voor 2021?: Er staat nog een uitgestelde vakantie naar MLA op de planning. En de bedoeling is een lange vakantie op de Filippijnen. Voor deze trip wil ik een groot deel van FB, HH en ALL punten uitgeven.
     
    Fritsie, jphorn, Grouchy en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Leuk om te zien dat onlangs alles, veel van ons toch in de lucht gebleven zijn.

    Aantal gevlogen Miles:
    48,400
    Aantal gevlogen Airlines: 6
    Aantal bezochte Airports: 25
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Portugal, vooral ook nieuwe plekken in landen waar ik wel al geweest was.
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: In Jan met de Korean Air A380 ICN - CDG, upper deck.
    Heb je nog plannen voor 2021? Plannen genoeg, nu hopen dat ze doorgaan. Tickets geboekt voor: CUN, 3x BUD fare naar [SFO/LAS / NYC / OGG], JRO, BOS, LaP fare naar HOU, TLV. Ook nog expeditie tripje staat naar Frankrijk waarbij we 6 vluchten in 2 dagen doen, elke met ander vliegtuig. Zal zeker ook aantal keer naar Polen en UK gaan voor werk.

    Wensen heb ik nog om naar Japan te gaan, zodra grenzen weer open zijn, helaas heeft de regering al aangegeven dat dit niet voor begin augustus is (voor normaal toerisme). Mogelijk kan het op zakelijk via eerder.

    Verder genieten in 2021 van FB Ulti, Hilton Diamond en OW verkennen.
     
    Amsterdam, Fritsie, jphorn en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Aantal gevlogen Miles: 37.132
    Aantal gevlogen Airlines: 3
    Aantal bezochte Airports: 7
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Kroatie, Zweden
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Business Class met Etihad naar Australie. Eerste keer een echt volledige itinerary en long haul vluchten in Business Class. Officieel hooked en daardoor alweer 2 nieuwe trips in J geboekt met deals die op dit forum gepost worden. :D En ik kwam toevallig 1 dag voordat ons land op slot ging terug. Heb toch mooi 6 weken kunnen genieten van een zomer (daar) zonder restricties en met veel festivals. Weten jullie nog hoe dat is?o_O
    Heb je nog plannen voor 2021?:
    Malediven met Qatar Airways (eerste keer Qsuites!) en hopelijk gaat Las Vegas door met de Delta One Suites. Dit verdoemde forum heeft mij het long haul Economy vliegen als not-doable laten zien. :p En hopelijk naar Gold met Flying Blue en mijn One World Sapphire behouden.
     
    Amsterdam, Yoran Wijkstra, jphorn en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Aantal gevlogen Miles: 15'646
    Aantal gevlogen Airlines: 8
    Aantal bezochte Airports: 13
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Turkije
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: terugvlucht van LAS op mijn verjaardag in de KLM 787-10 in business. Wakker worden en een special breakfast te krijgen was bijzonder.
    Heb je nog plannen voor 2021?: Ben op moment bezig met verplaatsen van de LAS trip van januari 2021 naar, als het kan januari 2022. Verder will ik weer op nieuw beginnen *A gold te halen met Aegean Air. Een naar de VS, asap. Heb sinds febriari niet meer gevlogen. Maar toch vlink wat miles gespaart bij FB door CCs. Dus ik zal mieschien meestal met miles vliegen bij ST omdat ik ook genoeg XPs heb voor Platinum de komende bijna 8 jaar.
    Ik heb niet zo veel interesse aan het reizen, zo als het op moment mogelijk is. Als dat verandert.......wegwezen!

    Ik dacht, dat ik in 2020 NIET gevlogen was. (zo voelt het ten minste.) Maar heb toch 21 vluchten binnen de eerste 6 weeken van het jaar gehad.)
     
  5. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Aantal vluchten: 17
    Aantal gevlogen Airlines: 2
    Aantal bezochte Airports: 10
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Denemarken, Portugal, Tsjechië
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar:
    1. Heen en terugreis naar Porto waarbij ik zowel heen als terug met dezelfde Crew vloog. Ik ben toen ook met de crew gaan borrelen in Porto en kreeg op de terugvlucht een upgrade (heenvlucht had ik ook al een ontbijtje uit J gekregen) en ik mocht bij de landing op Schiphol in de cockpit.
    2. Landing terug van GVA in de cockpit
    3. Afgelopen zondag (3e kerstdag) een upgrade gekregen van de liefste purser ooit.
    4. Op mijn verjaardag vliegen en in het zonnetje gezet worden op de vlucht.
     
    Amsterdam, Yoran Wijkstra, MoonJ en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Aantal gevlogen Miles: 42.600
    Aantal gevlogen Airlines: 7
    Aantal bezochte Airports: 26
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: -
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar:
    De zowat lege TATL (USA-EU) en intra-EU vluchten & de uitgestorven luchthavens,hotels etcetera..
    Heb je nog plannen voor 2021?: Eerst effe afwachten. Er staan sowieso nog wat uitgestelde 2020 trips op het programma, hopelijk kan daar mee begonnen worden in het midden van dit jaar. We zien wel...
     
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Aantal gevlogen Miles: 10.575
    Aantal gevlogen Airlines: 3
    Aantal bezochte Airports: 9
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Schotland, Hongarije en Polen
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Budapest by far. Niet vanwege de vlucht, want die was vrij standaard, maar meer vanwege de prachtige stad waar we heerlijk rondgeslenterd en 's avonds enorm lekker gegeten hebben.
    Heb je nog plannen voor 2021?: We hebben voor eind januari nog een 17-daagse reis naar Cancun, Mexico (en Mexico-Stad) staan, maar we laten het even afhangen van de mededelingen na 19 januari 2021 en ook of de inreis-PCR dan nog steeds nodig is. Ik moet nog uitzoeken hoe eenvoudig dat is voor de terugvlucht vanuit Cancun.

    Vooral blij dat we dit jaar nog wat XP runs hebben kunnen doen waardoor we beiden Gold zijn en zeer hard op weg naar Platinum.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2020
    Amsterdam, Yoran Wijkstra, Daeni en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Aantal gevlogen Miles: 21.672 (-33% t.o.v. 2019)
    Aantal gevlogen Airlines: 6
    Aantal bezochte Airports: 12
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Vietnam, Singapore, Noorwegen, Denemarken
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Besmetting cijfers in Nederland zien oplopen en een avond voordat Noorwegen quarantaine zou invoeren voor leasure reizigers uit Nederland, daarnaartoe vertrekken.
    Heb je nog plannen voor 2021?: Ik ga het zien wat het jaar brengt.
     
    Amsterdam, Yoran Wijkstra, EvdP en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Aantal gevlogen Miles: 32,125 miles
    Aantal gevlogen Airlines: 5
    Aantal bezochte Airports: 15
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Filipijnen
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Delta Suites // Virgin Business class
    Heb je nog plannen voor 2021?: nog niet :(
     
    Amsterdam, jphorn, Daeni en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Aantal gevlogen Miles: 12.952
    Aantal gevlogen Airlines: 2 (Allemaal BA, op last-minute KLM award vlucht, terug naar London, na vanwege travel bans, net voor kerst, 6k miles + €28 tax, koopje)
    Aantal bezochte Airports: 6
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Schotland
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: 787 tussen LHR - AMS, North-Coast 500 in Schotland en toch wel de KLM vlucht terug naar London, welke bijna leeg was. Meest bijna bijzondere vlucht BA upper-deck 747 tussen CPT & LHR, maar dit ging helaas niet door.
    Heb je nog plannen voor 2021?: Niks gepland op dit moment, maar vriendin wilt overal en nergens heen (noemde net Malediven), dus dat moet goedkomen als het eenmaal kan:) Denk eerst Schotland zodra het kan, wat vrij snel zou kunnen zijn ivm wonen in UK.
     
    jphorn, Daeni, Sandeo en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Aantal gevlogen Miles: 23.077
    Aantal gevlogen Airlines: 2 (KLM & Emirates)
    Aantal bezochte Airports: 5
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: nieuw eiland - Curaçao
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Emiraten first class
    Heb je nog plannen voor 2021?: Nog niks geboekt en voor werk nog niks op de planning. Maar wil igg naar Indionesie eind dit jaar.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2020
    jphorn, Daeni, Yoran Wijkstra en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Aantal gevlogen Miles: 21.506
    Aantal gevlogen Airlines: 4
    Aantal bezochte Airports: 9
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Bonaire
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: EYW - RBN v.v. met een watervliegtuig (bonuspunten voor diegene die deze airport codes kent zonder ze op te zoeken).
    Heb je nog plannen voor 2021?: Genoeg plannen, maar nog niets concreets geboekt. Zal afhangen van het virus, evt. benodigde vaccinaties, etc.
     
    Yoran Wijkstra, jphorn, Daeni en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Key West naar Jefferson (na opzoeken)
     
    Amsterdam, jphorn, Daeni en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Aantal gevlogen Miles: 7.286
    Aantal gevlogen Airlines: 1
    Aantal bezochte Airports: 2
    Welke nieuwe landen heb je bezocht:
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: New York eind februari. Waar in Nederland nog "niks" aan de hand leek te zijn, liep iedereen in New York al met een mondkapje. 3 dagen na terugkomst waren de grenzen gesloten..
    Heb je nog plannen voor 2021: Roadtrip in California stond dit jaar op de planning, dus verzet naar 2021.
     
    Amsterdam, Yoran Wijkstra, jphorn en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Aantal gevlogen Miles: 3656
    Aantal gevlogen Airlines:1 (KL)
    Aantal bezochte Airports:3
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Schotland & Polen (zakelijk)
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Eigenlijk allemaal, het waren standaard Intra EU tripjes maar door de nieuwe restricties op zichzelf bijzonder genoeg.
    Heb je nog plannen voor 2021?: Even niet. Ben al blij dat onze geplande Afrika reis van dit jaar nu volledig gerestitueerd is.
    Maar kan niet wachten om weer op weg te gaan.
     
    Amsterdam, Yoran Wijkstra, jphorn en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Aantal gevlogen Miles: 20.280
    Aantal gevlogen Airlines: 2
    Aantal bezochte Airports: 8
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Singapore (2019/2020)
    Meest bijzondere reis van dit jaar: Dubai in maart. Een upgrade gehad naar een 90m2 suite in het Sofitel met uitzicht op de burj khalifa + beachparty’s tot diep in de nacht, de laatste dagen dat het kon voor de hele COVID lockdown.
    Heb je nog plannen voor 2021?: Als het weer kan, de geannuleerde trip naar Napels & amalfikust inhalen. Lissabon, West coast USA. Carpe diem
     
    Amsterdam, Yoran Wijkstra, jphorn en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Fritsie

    Fritsie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Leuk initiatief! Nu ik dit zo opstel besef ik me dat ik me nog best gelukkig mag prijzen dit jaar. Toch nog best wat kunnen doen en zien. Al viert mijn spaarrekening inmiddels ook hoogtij door alle reizen die niet gemaakt zijn en refunds die gelukkig nog steeds langzaamaan binnen druppelen!

    Aantal gevlogen Miles: 18.229
    Aantal gevlogen Airlines: 4
    Aantal bezochte Airports: 5
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Sri lanka, Maleisie, Zwitserland, Ijsland
    Plan was een reis van 3 maanden door Azië met gezin nog net voor de leerplichtige leeftijd van de oudste. Vertrek nog voor het eerste coronageval in Nederland. Tien dagen later besloten reis af te breken, maar tijd haalde ons in. Na 3 geannuleerde vluchten en 10 dagen lockdown in Kuala lumpur (met 2 kleine kinderen best een uitdaging) met KLM netjes thuis gebracht.
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Een totaal verlaten international airport in KL, surreal gezicht. Er vertrok die dag 1 vlucht.
    Heb je nog plannen voor 2021?: de grote reisplannen maar naar 2022 verplaatst. Denk ik toch een veilige keuze geweest gezien de ontwikkelingen. Meteen maar uitgebreid naar 6 maanden t.z.t. ;-)
    Verder afwachten wat weer open is, sta net als wij allemaal te popelen. En heb nog vouchers voor een heel leger!
     
  18. Fritsie

    Fritsie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Lucky dat de restitutie binnen is. Ik wacht nog op een kleine 5000 euri voor mijn afrikareis ;-)
     
    michiel1 en Carel1 vinden dit leuk.
  19. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Aantal gevlogen Miles: 32.000
    Aantal gevlogen Airlines: 4
    Aantal bezochte Airports: 5
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Jeddah (nieuwe en oude terminal )
    Heb je nog plannen voor 2021?: genoeg! Maar we zullen t afwachten... Guadeloupe, Turkije, de Bud deal in juni naar sfo-nyc en mia, Santiago de Chili juli en Bali hopelijk in oktober. Heb in 2020 10 vluchten geannuleerd, wat een drama was en is.. eigenlijk is niet boeken beter..
     
    Grouchy, Bijzonderetickets, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Aantal gevlogen Miles: 13.967
    Aantal gevlogen Airlines: 4
    Aantal bezochte Airports: 6
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Hong Kong en Vietnam
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Vluchten van Hong Kong naar huis met in Swiss business class die continu gecancelled werden. 3 omboekingen gedaan en net op tijd thuis geraakt voor Hong Kong in lockdown ging. Dankzij LH nog thuis geraakt :)

    Heb je nog plannen voor 2021?:
    Wel al een ticket geboekt bij Aegean in juni 2021 van LHR-ATH in business want (i) heel goedkoop en (ii) 2x award & statusmijlen indien dit geboekt werd in oktober 2020.
    Voor de rest nog geen plannen zolang Covid ons geen zekerheid geeft. Ik denk dat ik wel in de nabije toekomst meer mijlen ga burnen omdat ik nogal de neiging heb om ze op te sparen. De regel "earn & burn" ga ik dus iets beter toepassen, want ik vrees dat vliegtuigmaatschappijen met hun grote schulden alleen maar meer devaluations gaan aankondigen.
     
    michiel1, Grouchy, Pictor en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina