15 XP Run vóór 31-12

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door MoonJ, 28 okt 2019.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Hi guys,

    Door een eigen stomme fout (verkeerde boekingklassen die 0 XP opleverden bij ST members) moet ik nu voor het einde van het jaar nog 15XP halen voor mijn status. Nu zou dat natuurlijk een simpel retourtje kunnen zijn met overstap in Parijs, alleen KLM website geeft me die optie niet echt. En als ik bijvoorbeeld AMS - LON - PAR - AMS doe op de AF website kom ik uit op ongeveer 350 euro, wat in mijn ogen erg veel is voor 15XP. Ik zou 300-ish euro wel over hebben als het me een stukje meer XP zou opleveren dan 15.

    Iemand een ideet hoe ik goedkoop de 15XP voor het einde van het jaar nog mee kan pakken, of hoe ik voor een iets groter budget meer XP's meepak? Ik wil sowieso mid-December nog even een paar dagen naar London dus zou mooi zijn als die erin mee zou kunnen komen. Alleen zelf vind ik daar niet voordelige opties voor om dat 15XP ipv 10 XP te maken!

    Alvast bedankt!
    (P.S. heb al een Amex FB kaart!)
     
  2. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Heb je al gelinkt met le club Accor? Dat levert 5xp op bij je eerst volgende vlucht en 5xp bij een overnachting. Met een van de 2 zou een retourtje vanaf AMS volstaan.

    Anders even in google flights als airline Air France en KLM selecteren, dan kan je een same-day retour vinden met op de heen of terugweg een tussenstop in Parijs voor de 15xp.

    Bijvoorbeeld op 7 dec voor 159 euro:
    https://www.google.com/flights#flt=...:AF*AF,KL;sd:1;t:f;sp:2.EUR.18576*2.EUR.14308
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2019
    arjen05 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Geweldige tip, nu heb ik inderdaad met een retourtje LCY ze binnen. Dank!

    Zal voor volgend jaar meet met GF spelen - wil dan wat serieuzere XP runs gaan doen.
     
    Sebas en FlyingFonz vinden dit leuk.
  4. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Voor 150eur heb je genoeg vluchten naar een leuke europese stad. Je kan via skyscanner zoeken op alleen skyteam. Ik heb bijvoorbeeld gekeken voor een weekend lisbon (13dec direct heen, 15dec met tussenstop terug). Lekker weekendje in prettig klimaat, lekker eten en weer terug :)
     
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Andere mogelijkheid is een J retourtje met overstap - meteen 60XP dus leuke kickstart voor volgend jaar. BRU-VLC valt binnen je budget :)
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah zeker mooi! Moet ik me bij Alitalia nog zorgen maken dat mijn boekingsklasse buiten de boot valt qua XP/Miles bij KLM of niet? Merk namelijk dat ik niet altijd bij online boeken deze kan vinden (zoals bij Czech Airlines waar ik uiteindelijk een verkeerde gok had gemaakt).
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Even kijken of je bookingclass in de lijst staat: https://www.flyingblue.pl/en/partners/airline/airline-alitalia/presentation
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Wat ik wel eens doe om een goedkope retourvlucht op zondag te bewerkstelligen, de zaterdag vliegen van Brussel naar Amsterdam, en dan zondag een dagretour naar de gewenste bestemming.
    Tarieftechnisch zet je er dan een zaterdagnacht in. Nu moet je natuurlijk wel op zaterdag vliegen vanaf Brussel, maar ik moet toch naar huis en dan is vliegen ook goed in plaats van de trein. Zo krijg je naast €110-€130 dagretours op zondag ook 15XP
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Expedia of matrix geven boekingsklasse. Check daar voor je boekt dan weet je zeker dat je goed zit. AZ bru-vlc deal geeft netjes xp’s en een leuk aantal miles ook nog.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  10. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Bij AZ gelden alle boekingsklassen.
    Zo 1-2-3 uit mijn hoofd, pas op bij Air Europa, China Eastern, China Airlines, Vietnam Airlines en Xiamen Airlines. Daar heb ik allemaal ervaring met niet crediterende boekingsklassen.
     
    MoonJ en Daan3 vinden dit leuk.
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Fijn, thanks! En voeg Czech Airlines maar aan dat rijtje toe. Onmogelijk om daar op je e-ticket of voor de boeking je klasse te vinden. Vietnam Airlines heb ik gelukkig wel alleen nog maar goede ervaringen gehad met XP's crediteringen.

    Geen idee hoe de Matrix werkt dus lastig voor mij om daar het wel te vinden haha.
     
  12. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Heb ook precies hetzelfde met China Eastern... Veel lange legs maar 0,0 puntjes.
    Ook Air Europa is eens voor mij geboekt, BC geen XP, economy wel. En dan alsnog maar 2 XP omdat de Canarische Eilanden naar Madrid officieel binnenlands zijn :eek:
     
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Garuda kan daar ook bij.
     
  14. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Makkelijkste uitweg is een Amex kaart. Accor koppelen aan FB geeft 5XP bij hotelovernachting. Verder zijn er echt genoeg dagretourtjes beschikbaar in de weekenden. Denk aan GVA, HAM, MAD, MXP, CPH... Allemaal toffe dagtripjes!
    Via Momondo.nl is bijv Hamburg op 14 december 97 euro.
    Mocht je jaar nou in november aflopen, kan dat ook, bijvoorbeeld Berlijn in een van de laatste weekenden (97 piek).
     
    MoonJ en bedeve vinden dit leuk.
  15. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Dank je wel . Zo heb ik het opgelost. de nacht voor een vlucht naar DUS .
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Vraagje over die 5xp bij eerste overnachting na t koppelen van FB met Accor: op de accor website als ik een bepaald hotel wil boeken geeft hij het onderstaande aan. Nou boeit het me niet als ik geen punten krijg, maar geld dit hotel wel of niet voor die 5xp? Beetje een grey area, gezien het wel te boeken is op de Le Accor website!

    [​IMG]
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Ik zou er niet van uit gaan. Zo'n verblijf zal waarschijnlijk niet in het LCAH systeem komen dus dan kan waarschijnlijk ook de XP bonus niet 'getriggered' worden.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina