13 uur in Krakow (Juni 2022)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door theflyingrobman, 7 jul 2022.

  1. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Vorig jaar voor het eerst in aanraking gekomen met het fenomeen “XP run”. Daar waar ik in eerste instantie dacht dit is niks voor mij, begon toch te kriebelen door de leuke verhalen hier op het forum en de destijds geldende x2 XP-bonus gaf de overtreffende trap. Dus eerst voorzichtig begonnen (AMS-CDG-BCN in BC) en daarna toch overstag en de inmiddels roemruchte KRK run gedaan. (Hollander die ik ben, heb ik die run alleen gedaan en is mijn vriendin pas in Amsterdam ingestapt. Dat ging niet helemaal soepel, op een paar minuten na bijna de vlucht van AMS-KRK gemist….. in die setting dus niet meer voor herhaling vatbaar)

    Nu bijna een jaar later, net op de valreep van de XP-bonus regeling…. oh shit here we go again! Samen met een kameraad (die na mijn verhalen ook zoiets had, dit wil ik ook) DUS-CDG-AMS-KRK geboekt. Gezien beperkte vrije tijd gekozen voor een weekend retour, zaterdag heen en zondag alweer terug! En ik kan alvast verklappen van begin tot eind was deze reis fantastisch.

    Helaas door alle problemen bij de luchthavens, werd onze terugreis een dag van te voren geannuleerd. Lang leve de platinum lijn, na een kort belletje omgeboekt naar de laatste stoelen van de 06:20 vlucht (i.p.v. 11:45) en zonder de CDG-leg. Op een reis van zo’n korte duur zijn die missende uurtjes natuurlijk wel erg balen, maar wij lieten ons hier niet door uit het veld slaan.

    Zaterdag
    05.00 vertrek van Nederland naar Dusseldorf, aankomst 07.00, geparkeerd in P3.
    Als staartje van de corona maatregelen moesten we eerst langs de check-in balie voor het ophalen van onze tickets,beheersbare drukte op het vliegveld en met de priority check-in werden wij met ongeveer 5 ~ 10 minuten geholpen. Priority lane bij de bagage controle was dicht, maar het ging allemaal op rolletjes. Hup de lounge in!

    DUS-CDG (Hop) [~09:56-11:06]
    Hoe kon het ook anders, de eerste vlucht had vertraging (~ 1 uur). Maar met een overstap van dik twee uur, genoeg tijd om de aansluitende vlucht te halen. Eenmaal geland in Frankrijk…… (de oplettende IF’er heeft deze foto al eerder kunnen spotten) royaal onthaal voor een geluksvogel in het vliegtuig, LA PREMIERE pick-up bij het vliegtuig. Helaas moesten wij het met de bus naar F2 doen :) Snel, op naar de lounge hoogtijd voor een borrel!

    IMG_1709.jpeg IMG_1716.jpeg IMG_1718.jpeg

    CDG-AMS (AF) [~12:20-13:45]
    Wat een vlucht was dit! Ongekend goede maaltijd en de aanwezige steward had er goed zin. Bij het inschenken van de koffie krijgen we een flesje likeur aangeboden, waar nee niet als antwoord werd geaccepteerd (haha) “opent flesje, je moet op z’n minst even ruiken”. Tegen zo’n pitch kan je niks inbrengen en later bracht hij ons (wederom ongevraagd) wat flesjes “to keep the party going”. Na Nederland vanuit de lucht nog even bewonderd (hallo Tata steel!) te hebben, werd het tijd voor de landing. Inmiddels alweer een uur of negen op de been, even opladen in de lounge.
    IMG_1722.jpeg IMG_1725.jpeg IMG_1730.jpeg

    AMS-KRK (KL) [~15:30-17:20]
    Blijkbaar was er onderling tussen AF en KLM afgesproken dat het zalmdag was, maar oh boy, dit was om te smullen. Hands down de beste maaltijd die ik tot nu toe in de lucht heb gegeten. De kleine flesjes sterk mochten ook niet ontbreken, dit gaat straks vanaf de andere kant van het gordijntje :pgoed gemist worden!
    IMG_1737.jpeg IMG_1744.jpeg

    TOUCH DOWN!
    Eindelijk daar zijn we dan Krakow! Direct vanuit het vliegtuig het hotel ingelopen om even op te frissen (Hilton Garden Inn, aanrader als je een vroege terug vlucht hebt, het hotel ligt namelijk direct aan het vliegveld).

    Ik wilde hier een korte fotodump plaatsen van de mooie plekken aldaar, maar ik kom er al uploadend achter dat er op IF een limiet van 10 foto's per post geld. Dus we moeten het hierbij houden :eek:
    IMG_1753.jpeg IMG_1791.jpeg

    Zondag
    Helaas het feest zit er weer op, wekker om 05:00 (ietwat gegokt op een rustig vliegveld :D). Om 05:30 door de controle, soepele (priority) doorgang. Nog eventjes een vlug ontbijt en koffie in de lounge en hup naar het vliegtuig toe.

    KRK-AMS
    (KL) [~06:35-08:35]
    Wat moet je nog zeggen na zo'n fantastische heenreis en avontuur. Terug ging erg vlot en soepel met lekkere pannenkoekjes als ontbijt. Eenmaal op Schiphol aangekomen prima de tijd door kunnen brengen in de lounge.

    AMS-DUS (KL) [~11:00-11:50]
    Je knippert een keer en je gaat alweer landen.

    Na twee uurtjes autobahntime weer gezellig thuis en veel herinneringen en XP rijker, tot de volgende!
     
    mgo01, Mark020, MRB en 19 anderen vinden dit leuk.
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Toevoeging op bovenstaande :)

    IMG_1757.jpeg IMG_1775.jpeg IMG_1759.jpeg IMG_1783.jpeg IMG_1835.jpeg IMG_1844.jpeg
     
    Mark020, MRB, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Leuk verhaal! Ik heb dezelfde run vorig jaar september gedaan (woensdag t/m zondag). Het inchecken in Düsseldorf leverde wat vreemde gezichten en een leuk gesprek op. Ook de reis was leuk, zeker toen ik op de terugweg merkte dat heel BC vol zat met mensen die de zat/zon versie van deze run deden. Alcohol vloeide rijkelijk ;)

    Krakow is mij goed bevallen, dus daar kom ik zeker nog een keer.
     
    Roberto, theflyingrobman en Tim82 vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Herkenbaar allemaal! Had deze een paar jaar terug gedaan en de avond voor de (vroege) terugreis had ik zo'n beetje elke vodka van de kaart gedronken in een bar. Terugreis maar zonder alcohol gedaan dus ;)
     
  5. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Leuk geschreven @theflyingrobman !
    Één van mijn eerste XP runs, en Krakau is ontzettend goed bevallen. Zeker na jouw verhaal kom ik er graag weer eens terug!
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  6. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Ik moet bekennen dat ik voor mijn eerste KRK-run echt helemaal niks wist van/over deze stad en überhaupt nog nooit in Polen was geweest. Nu twee runs verder is Krakow een van mijn favoriete steden in Europa. De stad kent ongekende gastronomie en doet een beetje aan als een sprookje.

    :D goede challenge om ook eens te proberen haha

    Nu weet ik het zeker, XP-runs werken aanstekelijk :p
     
    lloydje33, BartF en TimH vinden dit leuk.
  7. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb m inmiddels ook twee keer gedaan, maar niet zonder slag of stoot helaas. Ernstige vertragingen, uitgevallen vluchten. Het was een ramp haha, maar uiteindelijk wel goed gekomen.
     
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Heb je wel nog even contact met de platinum lijn opgenomen om de missende XP en miles van de CDG leg te crediteren? :)
     
    theflyingrobman en Ready2Board vinden dit leuk.
  9. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Kun je zelfs via whatsapp regelen :)
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  10. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina