12000 Flying Blue punten via Pointshound

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door ErikBenjamin, 5 okt 2016.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Uhm dat is niet zo handig als je in de reisindustrie zit.
     
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Precies! Als ze vandaag niet meer reageren probeer ik morgen weer opnieuw te boeken. De 10K bonuspunten staan nog steeds vermeld als ik een hotel wil boeken.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    En als je inlogt zie je ook geen reservering staan?
     
  4. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Nee, ook geen reservering als ik inlog. Vorige keer ging het allemaal goed maar die keer daarvoor kreeg ik dezelfde foutmelding. Echter 10 minuten daarna kreeg ik een mail met bevestiging van de reservering. We zijn nu al een uur verder en ik heb nog steeds niks ontvangen. Misschien cookies verwijderen en opnieuw proberen?
     
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Inmiddels een reactie van Pointshound gehad. Transactie werd alleen gereserveerd op m'n creditcard en boeking is niet gemaakt. Ik zal binnenkort weer eens proberen. Toen ik de boeking gisteravond maakte stond er 'vergunning hangende daling'. Iemand enig idee wat dit wil zeggen?
     
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Na een paar pogingen gedaan te hebben om een hotel te vinden onder de € 90,- per nacht (door 'min_rate=90&' in de URL weg te halen) heb ik toch maar geprobeerd een duurder hotel te boeken. Boeking geslaagd: in janauri Hyatt Place Amsterdam Airport geboekt. Het is de punten tenslotte meer dan waard en ik moest hier toch zijn. Het probleem zat hem dus in het weghalen van 'min_rate=90%' in de URL.
     
  7. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Uit ervaring kan ik zeggen dat je niet echt bang hoeft te zijn voor een no show. Boekingen komen binnnen als Expedia. Expedia geeft bij de boeking een eenmalig creditcardnummer mee die op de dag van inchecken kan worden gecharged. Hotels zullen deze altijd beslasten voordat de gast komt inchecken. Of je wel niet komt maakt dan niet uit en een terugkoppeling is dan ook niet nodig. Het geld is immers binnen. Hotels geven alleen een no show door indien de reservering nog NIET betaald is. Ze ontvangen dan immers geen geld van de gast en willen daarom ook niet de commissie betalen. Nogmaals dit is alleen bij non refundable boekingen, welke je als gast dus vooraf hebt betaald. Je krijgt dus geen punten als je een flexibele boeking de zgn hotel collect boekingen maakt en niet komt inchecken. De commissie die de hotels moeten afdragen is tussen de 12.5 en 22 procent.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Je moest het niet geheel weghalen, maar de 90 veranderen in bijv. 20.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  9. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb deze veranderd in 40 en nog steeds kreeg ik de melding 'vergunning hangende daling'.
     
  10. JohandeWild

    JohandeWild Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik zit nu in precies hetzelfde schuitje. Geprobeerd via Pointshound een hotel te boeken voor de 10k punten, kreeg ook de melding vergunning hangende daling. Geen confirmation e-mail oid. Nu is wel mijn creditcard 4 keer belast... Vraag me af hoe ik dit op ga lossen.
     
  11. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Maak je geen zorgen. Van Pointshound kreeg ik te horen dat de bedragen enkel gereserveerd staan op de creditcard. Deze zouden binnen een paar werkdagen weer verdwijnen:

    'We are sorry to hear that you experienced some difficulties while trying to complete a booking. Please be informed that your booking could not be completed as your payment could not be confirmed. The charge that you see is a pre-authorization only, and will automatically drop off within the timeframe set by your financial institution.'
     
  12. JohandeWild

    JohandeWild Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor je bericht, dat is een grote geruststelling. Jammer dat een boeking niet lukt, had graag een weekendje naar Parijs gegaan. Geen idee waarom de boeking niet lukt, krijg dezelfde vreemde foutmelding. Even afwachten wat pointshound hierop te zeggen heeft.
     
  13. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Op een reactie van Pointshound kun je nog wel een paar dagen wachten. Het hele team is namelijk tegenwoordig met vakantie... Als je de punten echt graag wil hebben zou je een duurder hotel kunnen boeken. Ik was € 202,- kwijt voor twee nachten inclusief ontbijt + 11.800 FB miles. Dat vind ik nog redelijk als je bedenkt dat ik normaal gesproken 1.800 FB miles zou krijgen. De aanbieding loopt nog tot 31 december.
     
  14. JohandeWild

    JohandeWild Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Het vreemde is dat ik geprobeerd heb om een hotel te boeken van 99 euro per nacht, maar ook hier kreeg ik dezelfde 'vergunning hangende daling' foutmelding. Heb meerdere dingen geprobeerd, andere browser, incognito modus etc. Niks schijnt te werken. Jammer, maar helaas. Ben ook een beetje huiverig om nog meer te proberen, voordat ik straks duizenden euro's aan hotel boekingen op mn creditcard heb staan :D
     
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Het verbaast me niks dat er meer problemen zijn met die site. Ze moeten daar echt wat aan doen als ze klanten willen behouden. Vorig jaar heb ik ook een keer problemen gehad met het boeken van een hotel. Mijn creditcard werd 4x belast en ik moest dit vervolgens oplossen via American Express (prima service trouwens van AmEx). Je hoeft niet bang te zijn om veel hotelkosten te betalen. Als je geen reservering hebt gekregen via de mail of als je reservering niet in je Pointshound account staat heb je het recht om niets te betalen. Anders is het pure oplichting.
     
  16. JohandeWild

    JohandeWild Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Korte update, kreeg hetzelfde standaard bericht van pointshound:

    Vervolgens zojuist nogmaals geprobeerd te boeken, de eerste keer lukte het weer niet, 2e keer ineens wel! Zojuist 2 weekendjes geboekt, dus 20k punten verdiend. Al met al een goed einde :) Fijne jaarwisseling allemaal!
     
    FlyingFonz en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  17. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Toch gelukt voor minder dan € 90,- per nacht dus? Ik heb van alles geprobeerd maar de foutmelding kwam iedere keer terug. De incorrecte bedragen zijn ondertussen van mijn 'in behandeling' transacties verdwenen en dus niet in rekening gebracht.
     
  18. JohandeWild

    JohandeWild Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Nope, heb uiteindelijk moeten settelen voor 100 euro per nacht. 2 nachten dus 200 euro, maar was sowieso van plan om naar Parijs te gaan dus voor de 10k punten vond ik het wel prima. Geen idee hoe het uiteindelijk gelukt is, want zelfs als ik de URL niet wijzigde kreeg ik dezelfde cryptische foutmelding.. Als tip kreeg ik:

    Heb inmiddels 12 reserveringen verspreid over 2 creditcards, dus blijkbaar niet echt effectief...
     
  19. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik had 9 niet gelukte reserveringen. Het valt me mee dat je nog een reactie van Pointshound hebt gekregen. Ze hebben in ieder geval een rem gezet op boekingen onder de € 90,-. Trouwens bij Miles & More hotels kun je wel goedkope hotels boeken en toch de 6.000 bonusmiles meepakken.
     
  20. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Weet niet waar de rem dan uit bestaat, want heb gisteren nog boeking gemaakt in Bangkok voor €24 per nacht met aankomst 30-12..
     

Deel Deze Pagina