12000 Flying Blue punten via Pointshound

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door ErikBenjamin, 5 okt 2016.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Een topic na aanleidingen van het artikel op de frontpage: 12000 Flying Blue punten kopen voor EUR 70

    [​IMG]

    "Bij een boeking via deze link (klik) van een verblijf van minimaal 2 aaneengesloten nachten krijg je een bonus van maar liefst 12.000 Flying Blue punten. Genoeg voor een retourtje met KLM binnen Europa. Kijk hiervoor ook eens naar de maandelijkse KLM Promo Awards. En heb je al wat FB punten in je account staan maar nog niet genoeg voor een businessclass ticket dan is dit een goedkope manier om het saldo wat op te krikken..."

    Ik heb zojuist eens even gekeken op de site van Pointshound.com. De goedkoopste deal voor Nederland lijkt het "Campanile hotel Leeuwarden" te zijn voor de genoemde 70,- EUR voor 2 nachten. Nu woon ik zelf in Leeuwarden, dus deze deal is niet echt geschikt voor mij :p Gelukkig heb ik nog 4 weken Azië in het vooruitzicht dus dat biedt mogelijkheden. Reden dat ik dit topic open is omdat je goed moet opletten op de prijs. Hoewel de 12.000 Flying Blue punten natuurlijk mega voordelig/interessant is, lijkt Pointshound.com vaak niet de voordeligste keuze.

    Voorbeeld - Bamboo Angkor Boutique hotel
    1. Voor 2 dagen Siem Reap (Cambodja), betaal ik bij Pointshound €31 per nacht, totaal € 62,- EUR.
    2. Bekijk ik hetzelfde hotel met dezelfde kamer bij Booking.com, kom ik uit op € 22,- per nacht, totaal € 44,- EUR.
    3. Ga ik naar de website van Bamboo Angkor Boutique zelf, dan kost de kamer nog maar € 19,- per nacht, totaal € 38,- EUR.

    Natuurlijk niet een eerlijke vergelijking aangezien er commissie betaald moet worden aan de websites Pointshound/Booking, maar er is wel een duidelijk verschil. Bij meerdere controles komt Pointshound toch steeds weer als duurste uit de bus. Kortom, doe je voordeel met de actie maar blijf goed letten op de prijs.
     
    Itravelelite en JDB1990 vinden dit leuk.
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat de meeste personen de deal niet boeken voor de hotelkamer.

    Er zijn inmiddels ook hotels onder de €30 per nacht in Nederland gevonden.
     
    Flying doc en jongesander vinden dit leuk.
  3. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Leeuwarden is best leuk hoor ;)
     
    SVDH en Ready2Board vinden dit leuk.
  4. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Nog leuke ideeën voor hotels in een grote stad voor een leuke prijs? Voorlopig zit ik te denken aan de campanile hotel Rotterdam voor 40 euro per nacht..
     
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Is het ooit iemand opgevallen dat je boeking via PointsHound eigenlijk Expedia is? Misschien is de beste vergelijking daarom om te checken hoe duur de kamer op Expedia zelf is.
     
  6. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Leuke actie!

    Nu heb ik al een aantal keren geboekt via pointshound dus ik kan de bonus niet claimen. Ik las dat het via share & fly wel over te dragen is. Misschien een beetje off-topic, maar weten jullie toevallig hoe dat share & fly precies werkt? Ik weet dat je allebei een kaart moet hebben op dezelfde naam, maar kun je daarmee alleen de miles overdragen die je met de kaarten hebt verdiend die onder de hoofdkaarthouder vallen of ook andere FB miles die eerder dmv vluchten ed zijn verkregen?
     
  7. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij kun je zoveel miles als je wilt overboeken van je Share-and-Fly-partner. Dus ook van eerdere vluchten.

    Weet iemand of je ook daadwerkelijk je overnachting moet inchecken/benutten? Of kun je gewoon boeken, betalen en niet op komen dagen en tóch je punten verzamelen....?
     
  8. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Oke bedankt.

    Niet op komen dagen is geen probleem volgens mij. Ik heb een tweetal boekingen gedaan dit jaar waar ik door omstandigheden geen gebruik van heb kunnen maken. Naderhand wel netjes de punten ontvangen.
     
  9. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Mag ik zo vrij zijn om op te merken dat deze deal dan juist héél geschikt is. Je hoeft alleen maar in- en uit te checken en kunt gewoon thuis slapen.
     
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    ik check altijd in zekerheidshalve, uitchecken alleen als ik er echt slaap.
     
  11. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Kan ik ook op de accountant van mijn vrouw (partner-FB AMEX) via pointshound boeken en dan zelf (alleen) gebruik maken van de overnachting? Of moet zij incl haar creditcard dan aanwezig zijn bij inchecken?
     
  12. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dat was mij niet opgevallen :) Maar bedankt voor de info.

    Weten we dit zeker? :-D Klinkt logisch en geen ramp voor het hotel in kwestie als de kamer leeg blijft. Maar aangezien de KLM haar busreis (Eindhoven/Schiphol) ook goed controleert of je echt aanwezig bent, vind ik dit toch tricky... Ach, dan maar weekendje met de vriendin weg :) Ontbijtje scoren ergens in NL.
     
  13. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik geef natuurlijk geen garanties :)

    Kan alleen steunen op eigen ervaring (2x dit jaar) en die is positief voor wat betreft no shows.

    Volgens mij heeft de KLM overigens weinig te maken met deze actie. Kan me best voorstellen dat ze de busreis controleren ivm de QF's, echter miles via een hotelboeking doen niets met je elite status.
     
  14. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Dan alleen nog de vraag of je met je partners AMEX-FB kunt boeken en evt kunt inchecken. Op die manier kun je van al je partner-AMEX kaarten de 12.000 miles bonus gebruiken voor overnachtingen :)
     
  15. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Het kan nog goedkoper zie ik:

    Fletcher hotel-restaurant De Zalm in Brielle 9 - 11 dec voor EUR 24,- per nacht, dat is dan wel een kamer met gemeenschappelijke badkamer.
     
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  16. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Dat betekent dus dat, als je met de creditcards van je AMEX partners kunt boeken, je 3x 12.000= 36.000 punten kunt verzamelen voor 144 euro.

    Iemand ervaring daarmee?
     
  17. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij is dat niet correct maar gaat het meer over FB account van je partner(s)
     
  18. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Klopt idd. Het idee is om voor jezelf en 2 amex partners aparte boekingen te maken.
    Dan dus 3 boekingen keer 12000 Mile.s.

    Met share en fly kun je dan 2x12.000 overboeken naar je eigen account.

    De vraag is: kun je door de andere persoon laten boeken op pointshound en dan zelf inchecken of helemaal niet inchecken
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    volgens mij moet iemand met een een partner FBAMEX een boeking maken op een eigen pointshound account en bij zijn/haar account zijn/haar FB nummer opgeven. Omdat die persoon een partner kaart heeft kun je vervolgens via Share&Fly de punten overboeken.
    De persoon die de boeking doet moet inchecken, maar kan ook een andere persoon opvoeren in de boeking. Die ander kan dan meestal ook wel inchecken.
     
  20. cherokeewarrior

    cherokeewarrior Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Mooie actie, ik ben heel benieuwd of het dus ook werkt voor niet-corporate-klm members.
     

Deel Deze Pagina