‘Piloten Arabische airlines planden aanslagen namens IS na opstijgen Schiphol’

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door high_class, 25 jan 2016.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Twee piloten van Golf-carriers zouden na vertrek vanaf Schiphol aanslagen namens IS hebben gepland op vier Britse steden. Dit meldt de krant Sunday Express op basis van bronnen bij de Britse veiligheidsdienst GCHQ.

    De conversatie zou zich in november hebben voorgedaan, vlak na het bloedbad dat de islamitische terreurbeweging IS aanrichtte in Parijs en waarbij 130 burgers omkwamen. De piloten van de niet met naam genoemde maatschappijen gebruikten kanaal 121, dat normaal is bestemd voor noodoproepen (Mayday channel), in de veronderstelling dat niemand het gesprek zou horen. Maar dat gebeurde wel, de Britse geheime dienst onderschepte de conversatie.

    De piloten spraken onderling Arabisch en dan ook nog in codes, zo schrijft de krant. Ze leken het te hebben over de muziek en zeiden dat bepaalde “hits” zouden stijgen op de “hitparade”. Uit de rest van het gesprek maakte GCHQ op dat het ging om een plan om bommen of chemische wapens te vervoeren die zouden moeten worden gebruikt voor aanslagen in Londen, Bath, Brighton en Ipswich.

    Er werd destijds niet ingegrepen – beide toestellen vlogen naar hun bestemmingen in het Midden-Oosten. Welke twee Golf-carriers bij het incident waren betrokken meldt de Sunday Express niet. De Britse geheime dienst weet dit vast wel, maar heeft dat deel van het verhaal niet gelekt.

    De drie grootste Golf-carriers: Emirates, Etihad en Qatar Airways vliegen alle drie op Schiphol. Emirates vertrekt dagelijks om 14.30 van Schiphol, Qatar Airways een kwartier later. Piloten van deze airlines kunnen dus hebben overlegd. ’s Avonds vliegen Etihad en Emirates (op de tweede dagelijkse vlucht) veertig minuten na elkaar vanaf Schiphol.
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    nieuw hoofdstuk in de lastercampagne tegen de Gulf Carriers
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Laten we het hier hebben over vliegen en niet internationale complot theorieën proberen te ontrafelen. Wie meer weet mag niet meer zeggen en wie meer zegt weet minder. Voor wie hier toch van van is kan ik de serie "homeland" aanraden.
     
    Krabnov, DirkOnTour en high_class vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Hmm. Het lijkt mij naief om te denken dat de noodfrequentie niet wordt gemonitord! :D Dat zouden piloten ook wel weten.
     
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  5. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    De wereld is één groot complot en ik denk dat het de kunst is om er zo vrolijk mogelijk omheen te bewegen... de voorbeelden zijn eindeloos!
    • 11 September... een inside job? Twijfel over de vraag of er écht een vliegtuig op het Pentagon is neergestort... Twijfel over Building 7, een gebouw dat spontaan instort terwijl er geen vliegtuig op gevallen is...
    • Bin Laden dood? Er zijn nooit foto's aan de media vrijgegeven.
    • Heeft Ludo echt een nierziekte? Misschien is het fake en wil hij Maxime een hak zetten!
    • Misschien heeft Noord-Korea ons forum gehackt en is die Baccarat een beroepshoaxer die ingehuurd is door Kim Il Sung (er gaan geruchten dat hij nog leeft)!
    Kortom... Complottheorieën genoeg! En of dit verhaal over die Golf-carriers waar is of niet... ik zal er geen kilometer minder door vliegen. Het heeft namelijk echt geen zin om je leven door complotten te laten beïnvloeden, sterker nog, ik denk dat dat alleen maar stress en verdriet oplevert.

    @Flying doc bedankt voor de tip over Homeland. Mijn tip: David Baldacci. Goedkope thrillers die makkelijk in iBooks te downloaden (€) zijn en altijd wel interessante Amerikaanse complotjes bevatten. Ik heb er heel wat vliegtijd mee gedood, heerlijk!
     

Deel Deze Pagina